ویژه‌برنامه‌های مركز بسیج صداوسیما در هفته دفاع‌مقدس

ویژه‌برنامه‌های مركز بسیج صداوسیما در هفته دفاع‌مقدس

24 ویژه‌برنامه و 1395 دقیقه برنامه تولید مركز بسیج صداوسیما به‌مناسبت هفته دفاع مقدس است.به گزارش جام‌جم، مركز بسیج صداوسیما به‌مناسبت فرارسیدن هفته دفاع‌مقدس، ضمن نیازسنجی از مخاطبین و با رویكردی متنوع تولید برنامه‌هایی را ذیل پنج گروه رسانه‌ای خود در دستوركار قرار داده كه به تفكیك موضوعات شامل 105 قسمت بوده و به این شرح هستند:
برنامه‌های تلویزیونی
ویژه‌برنامه مهمات: این مجله تصویری سعی دارد با نگاهی پدیدارشناسانه به دفاع‌مقدس مردم ایران از نظرگاه نسل چهارم انقلاب و با رویكردی تحلیلی به مهم‌ترین نبرد تاریخ معاصر ایران بپردازد و از جنبه‌های گوناگون سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی حقیقت و واقعیت دفاع‌مقدس را تشریح كند. «مهمات» در هفته دفاع‌مقدس از شبكه یك سیما روی آنتن
خواهد رفت.
سرچشمه: فصل دوم برنامه تلویزیونی سرچشمه نیز در هفته دفاع‌مقدس با تغییرات جدید، روی آنتن شبكه پنج سیما می‎رود. این برنامه كه به موضوعات تاریخی دهه 60 می‌پردازد، علاوه بر شبكه پنج سیما از دو شبكه چهار و خبر، بازپخش خواهد شد.
از شما چه پنهون: برنامه‌ای به تهیه‌كنندگی حمید مراوندی و محمدرضا رضائیان است كه روایت‌های كوتاه و كمترشنیده‌شده درباره دفاع‌مقدس با خط مضمونی حماسه‌آفرینی است. این مجموعه قصد دارد محورهای گفتمانی دفاع‌مقدس را به صورت مختصر و جذاب روایت كند.
مستندها
شهیدانه زیستن: این مجموعه با ساختار نمایشی و محتوای مستند بر اساس برشی كوتاه (حدود پنج دقیقه) از زندگی شهدا كه نشان‌دهنده لحظه‌ای كوتاه از روش و سبك زندگی این بزرگواران بوده، طراحی‌شده‌است. این اثر كوتاه مستند داستانی برشی كوتاه از زندگی یك قهرمان را برای ما روایت می‌كند كه امروز نیز برای ما پیش می‌آید و بخشی از زیست شهیدانه را برای مخاطب قابل تجربه می‌كند.
ما همه: روایت‌هایی از كمك‌ گروه‌های جهادی و ... در حوزه‌های مختلف مرتبط با كرونا است كه در هفته دفاع‌مقدس از شبكه سه سیما پخش می‌شود.
سریال و تیزر داستانی
تله‌فیلم اینجا خانه من است: به روزهای ابتدایی دفاع‌مقدس توجه دارد و فیلم از نگاه یك كودك عراقی روایت می‌شود.
این فیلم داستان ورود نیروهای بعثی به خرمشهر و مقاومت نیروهای مردمی، نظامی و انتظامی در برابر نیروهای مهاجم را روایت می‌كند.