بازگشت به زندگی برای نجات بیماران

بازگشت به زندگی برای نجات بیماران


خودرو چندبار دورخود چرخید و سپس در لاین مخالف جاده توقف كرد. افرادی كه شاهد ماجرا بودند برای نجات جان سرنشینان خودرو دست به كار شدند. هر شش سرنشین خودرو بیرون كشیده شدند. در میان سرنشینان زن جوانی كه راننده خودرو بود مصدومیتی شدید داشت و دچار ایست قلبی شده بود. پزشكی كه در محل حضور داشت او را احیا كرد، اما این بازگشت به زندگی طولانی نبود.
به گزارش جام‌جم، اولین روزهای شهریورماه امسال گزارش تصادفی به پلیس راه جاده ایوانكی به سمنان گزارش شد. ماموران وقتی به محل رسیدند، پی بردند چهار كودك و دو زن سرنشین خودرو بودند. مرضیه 39 ساله راننده خودرو، به‌شدت آسیب دیده بود كه بعد از انتقال به بیمارستان به كما رفت.
احمد نیك‌نسب، همسر مرضیه از روز حادثه این‌طور می‌گوید: همسرم همراه همسر برادرش و بچه‌هایمان به تهران رفته بودند و در مسیر بازگشت دچار حادثه شدند. ساعت حدود یازده ظهر بود كه فردی با من تماس گرفت و خبر از اتفاق هولناكی كه رخ داده بود، داد.  بعد او را به بیمارستانی در تهران منتقل كردیم. در تهران دوباره از سر همسرم سی‌تی اسكن گرفتند. هنوز امیدوار بودم، اما پزشكان پس از مشاهده سی‌تی اسكن اعلام كردند فقط یك معجزه می‌تواند او را به زندگی بازگرداند و بهتر است تا دیر نشده اعضای بدنش را به بیماران نیازمند اهدا كنیم.
وی ادامه داد: وقتی حرف از اهدای عضو شد ناخودآگاه آن روزی را به خاطر آوردم كه مرضیه كارت اهدای عضو گرفته بود و از من خواست اگر روزی دچار مرگ مغزی شد اعضای بدنش را اهدا كنیم. به همین خاطر تصمیمم را گرفتم و راضی شدم با اهدای اعضای بدن او به خواسته‌اش عمل كنم.
دكتر ساناز دهقانی رئیس واحد فراهم آوری اعضای پیوندی بیمارستان سینا می‌گوید:با توجه رضایت اولیای دم بیمار مرگ مغزی به بیمارستان سینا منتقل شد تا اعضای بدن او به بیماران نیازمند اهدا شود.با تلاش پزشكان كلیه‌ها و كبد او به سه بیمار نیازمند جان دوباره‌ای بخشید.