بخشش قاتل روستایی بعد از 9 سال

بخشش قاتل روستایی بعد از 9 سال

مردی كه در جریان درگیری در روستا، متهم به قتل شده و تا یك قدمی قصاص رفته بود، با بخشش اولیای دم از مجازات مرگ نجات یافت.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، مرداد سال 90 ماموران در جریان درگیری مرگباری در روستای زرین‌دشت، حوالی فیروزكوه قرار گرفتند. در جریان تحقیقات مشخص شد، مقتول مرد 27 ساله‌ای به نام میثم است. همسر مقتول در تحقیقات گفت: من دیدم چه كسی شوهرم را زد. آنها با بیل، چوب و داس شوهرم را زدند.
در ادامه هفت نفر در این پرونده دستگیر شدند و در تحقیقات قتل را گردن نگرفتند. با تكمیل تحقیقات، پرونده با صدور كیفرخواست به شعبه چهارم دادگاه كیفری یك استان تهران فرستاده شد.در جلسه دادگاه، سه نفر از متهمان به اتهام قتل عمدی پای میز محاكمه رفتند و سایر متهمان هم به اتهام معاونت در قتل، مجرم شناخته شدند.
همسر مقتول در تشریح روز حادثه گفت: زمانی كه به روستا رسیدیم، چند مرد به همسرم حمله كردند. سیروس با قفل فرمان، حامد با داس و شهرام با چوب همسرم را می‌زدند و او را مقابل چشمان من و دخترمان كشتند.
سپس سیروس در جایگاه قرار گرفت و گفت: در محل كارم بودم كه یكی از بستگان تماس گرفت و ادعا كرد؛ فرهاد مادرم را كتك زده است. به سمت روستا رفتم كه فرهاد و زن و بچه‌اش را دیدم. با لگد ضربه‌ای به آنها زدم و به روستا آمدم. افرادی منتظر آنها بودند و وقتی فرهاد به روستا بازگشت، او را زدند. من نقشی در مرگش نداشتم. پیش از این تحت فشار قتل را گردن گرفتم.دیگر متهمان هم منكر قتل شدند و گفتند؛ نمی‌دانند چه كسی ضربه مرگبار را زده است.سپس نوبت به حامد رسید او گفت: قبول دارم در درگیری داس در دست داشتم، اما ضربه‌ای به فرهاد نزدم.
قضات دادگاه بعد از رسیدگی به پرونده، سیروس و شهرام را به قصاص محكوم كردند و دیگر متهمان به حبس محكوم شدند. این حكم در دیوان‌عالی كشور مهر تایید خورد و دو سال قبل، شهرام با پرداخت دیه رضایت اولیای دم را كسب كرد. سیروس هم بعد از 9 سال با پرداخت دیه رضایت اولیای دم را كسب كرد.
به این ترتیب سیروس از جنبه عمومی جرم پای میز محاكمه قرار گرفت و در دفاع از خود گفت: من در قتل نقشی نداشتم. 9 سال است در زندان هستم و خانواده‌ام برای كسب رضایت هرچه زمین داشتند، فروختند. در این مدت در زندان تاوان داده‌ام، درخواست دارم قضات هم مرا ببخشند.
پس از دفاعیات متهم، قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.