این تیم ایرانه، یا علی مدد

استقلال - الشرطه عراق در بازی سرنوشت ساز لیگ قهرمانان

این تیم ایرانه، یا علی مدد

 در وصف بازی استقلال و الشرطه خیلی‌ها گفته‌‌اند«شبه فینال».واقعا هم همین طور است.پس از انصراف الوحده از ادامه رقابت‌های لیگ قهرمانان حالا فقط دو بازی برای استقلال باقی‌مانده است.دو بازی با الشرطه عراق و الاهلی عربستان.فرمول ساده است.ببر و  صعود کن.
استقلال یک امتیاز دارد و نباید رویای میلیون‌ها هوادار را به باد بدهد.در بازی رفت که نتیجه مساوی شد همه گفتند:«اشکالی ندارد،برگشت جبران می کنیم.»و حالا زمان برگشت است.همه اینها قبول که در هفته‌های اخیر استقلال حاشیه‌های زیادی داشته.فینال جام حذفی را باخته،سرمربی اش را از دست داده و حداقل یک حرف مدیران آنها درست از آب در نیامده اما اینجا دیگر بحث بازی‌های داخلی نیست.اسقلال نماینده ایران است و بازی یک بازی ملی.صعود از این مرحله می تواند مرهمی باشد بر دل زخم خورده عاشقانی که مدتهاست در تمنای یک ابراز علاقه هستند. خواسته زیادی است؟اصلا بیایید کمی فراتر برویم.خودکارتان را بردارید.روی کاغذ و مقابل نتیجه بازی استقلال و الشرطه بنویسید 2 بر صفر استقلال برنده؛خب این شد 3 امتیاز و رفتیم دوم.الاهلی را هم که ببریم اصلا می‌شود صدرنشین و رفت مرحله بعد.رفیقم با دستش می‌زند به دستم و می گوید:«این چیه؟چی داری می‌نویسی؟رویا می بافی؟»می گویم کدام رویا؟می‌گوید:«استقلال هر دو بازی را ببرد و برود مرحله بعد؟»از کی به چنین روزی افتاده ایم که برای استقلال،برای تیمی که دو ستاره روی پیراهنش دارد و پرافتخار است باید این چنین مرثیه سرایی کنیم؟
بگذار رفیقم بزند به دستم و از این حرف‌ها بزند.بگذار بگوید استقلال شانسی برای صعود ندارد و الشرطه یک مساوی از آنها می گیرد و خلاص! اما من ِ پرسپولیسی؛فردا که بازی استقلال تمام شد زنگ می زنم به او و می گویم:«دیدی شد،دیدی برد.این تیم ایرانه،یا علی مدد.»



مجید نامجو مطلق:حریف خطرناکی برای رقبا هستیم
مجید نامجومطلق، سرمربی استقلال در نشست خبری قبل بازی تیمش مقابل الشرطه عراق در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا گفت: شرایطی که در مورد الوحده پیش آمد، نظم بازی‌ها را به هم زد. تیم الوحده سه امتیاز از الشرطه گرفته بود و یک امتیاز از الاهلی به دست آورده بود و این مساله می‌توانست به نفع ما باشد و باید AFC این مساله را در نظر می‌گرفت. با توجه به اینکه ما بیشتر استراحت کردیم، به نفع ما شد اما از اینکه از شرایط بازی به دور هستیم به ضرر ما می‌شود. ما تیم بسیار خوب و باانگیزه‌ای داریم و در سطح آسیا بسیار قدیمی هستیم و عناوین زیادی داریم پس با توجه به تجربه‌ای که داریم، می‌توانیم حریف خطرناکی برای رقبا باشیم. ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا به مرحله بعد صعود کنیم و در مرحله حذفی حضور داشته باشیم.نامجومطلق در ادامه گفت: ما با نتیجه تساوی هم شانس صعود داریم اما هدف ما این است که بتوانیم سه امتیاز مقابل الشرطه به دست بیاوریم.



وریا غفوری:دل میلیون‌ها هوادار ایرانی با ماست
وریا غفوری، کاپیتان استقلال در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل الشرطه در هفته چهارم مسابقات گروهی لیگ قهرمانان آسیا گفت: امتیاز خوبی که تیم ما داشت این بود که چند روزی بیشتر استراحت کردیم. تماشای دو بازی گذشته الشرطه خیلی به تیم ما کمک کرد و در آنالیزی که از این تیم داشتیم، نقاط قوت و ضعفش را بررسی کردیم. تمام بازیکنان با تمرکز لازم برای این بازی آماده هستند. انشا ا... قدم اول را محکم برداریم و در بازی اول‌مان نتیجه خوبی بگیریم.او درباره برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا بدون حضور تماشاگران ادامه داد: متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا از حضور تماشگران‌مان محروم هستیم. حضور تماشاگران همیشه انرژی خوبی به ما می‌داد اما با توجه به اینکه ما تیم باتجربه‌ای داریم، خیلی باید حرفه‌ای عمل کنیم. دل هواداران میلیونی‌مان با ماست و ما باید در زمین طوری بازی کنیم که هواداران‌مان را خوشحال کنیم.