جولان گسترده کووید-19 در اروپا

جولان گسترده کووید-19 در اروپا


وزارت بهداشت فرانسه در حالی از ثبت رکورد جدیدی از شناسایی موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا خبر داد که شمار مبتلایان در سطح جهان از ۳۰میلیون نفر فراتر رفته است.
به گزارش یورونیوز، مقامات فرانسه اعلام کرده بودند به‌زودی محدودیت‌های جدیدی را در شهرهای لیون و نیس به دلیل افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا وضع خواهند کرد. پیش‌بینی می‌شود این محدودیت‌ها مشابه تصمیم‌هایی باشد که هفته گذشته برای شهرهای بوردو و مارسی گرفته شد. ممنوعیت گردهمایی با مشارکت بیش از ۱۰نفر، لغو رویداد ورزشی و فرهنگی یا وضع محدودیت برای شمار شرکت‌کنندگان در این رویدادها و کاهش ساعت کار شبانه بارها و کافه‌ها از جمله محدودیت‌هایی است که در شهرهای بوردو و مارسی به اجرا درآمده است. نظیر چنین محدودیتی در شهر نیس هم اعلام شده و مقام‌های شهر لیون نیز قرار است روز شنبه محدودیت‌های کرونایی بیشتری برای این سومین شهر بزرگ فرانسه اعلام کنند.
بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس نیز اعلام کرده است موج دوم شیوع بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ در این کشور اجتناب‌ناپذیر است.به گفته نخست‌وزیر انگلیس ممکن است وضع محدودیت‌های جدید در این کشور برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ضروری باشد. وی با این حال تاکید کرد مایل به اجرای قرنطینه سراسری مجدد در بریتانیا نیست. این سخنان در حالی بیان می‌شود که بنا به برخی از گزارش‌ها، مقامات بریتانیا وضع دومین قرنطینه سراسری را در دست بررسی دارند. شمار مبتلایان روزانه به ویروس کرونا در انگلیس به 6000 نفر رسیده است؛ در حالی که تعداد بیمارانی که بر اثر بروز علائم بیماری کووید- ۱9 در بیمارستان‌های این کشور بستری می‌شوند نیز رو به افزایش است.