سناریوی عجیب مرد جوان  بعد از  قتل همسر سابقش

سناریوی عجیب مرد جوان بعد از قتل همسر سابقش

راز مرد جوان كه بعد از قتل همسر سابقش، با صحنه‌سازی قصد داشت قتل را زورگیری نشان دهد با بررسی‌های كارآگاهان پلیس آگاهی البرز فاش شد. متهم بعد از قتل نوعروس خودزنی كرده بود.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، در آخرین روزهای شهریور امسال مرد جوانی در حالی كه غرق در خون بود، خود را به مقابل ایستگاه پلیس در جاده چالوس رساند و برای نجات جان خودش و نامزدش درخواست كمك كرد و بعد روی زمین افتاد. مامور پلیس با دیدن این صحنه سریع درخواست آمبولانس كرد و دقایقی بعد با حضور امدادگران اورژانس در محل، مشخص شد، زن جوان در داخل خودروی تیبا بر اثر شدت خونریزی جانباخته است، اما مرد جوان هنوز نفس می‌كشید كه او را سریع به بیمارستان منتقل كردند.
با گزارش ماجرا به بازپرس جنایی كرج، او همراه تیمی از كارآگاهان پلیسی آگاهی البرز در محل قتل حاضر و تحقیقات برای رازگشایی از این جنایت آغاز شد. بررسی‌ها نشان داد، زن جوان بر اثر اصابت ضربه‌های چاقو به پشت كمرش و خونریزی شدید جانباخته است.
آثار خون در داخل خودرو و روی صندلی‌های جلو نشان می‌داد، درگیری مرگبار در داخل خودرو رخ داده و مقتول قدرت مقاومت نداشته است. با بررسی خودرو، جسد به پزشكی قانونی منتقل و تیم جنایی راهی بیمارستان شدند تا وضعیت مرد جوان را بررسی كنند.
مرد 30 ساله به نام شروین كه با تلاش پزشكان از مرگ نجات پیدا كرده بود بعد از بهبود حالش در تشریح ماجرا گفت: من و لیلا چندی قبل عقد كردیم، اما به خاطر مشكلاتی از هم جدا شدیم و طلاق گرفتیم. چند روز قبل تصمیم گرفتیم مشكلات را حل كنیم و دوباره با هم زیر یك سقف برویم. به همین خاطر روز حادثه برای صحبت كردن از تهران به جاده چالوس آمدیم. در كنار جاده توقف كرده و در حال صحبت بودیم كه مرد موتورسواری مقابل خودروی ما توقف كرد و به سمت من آمد و با تهدید چاقو موبایلم را خواست. در برابرش مقاومت كردم كه ابتدا مرا با چاقو زد و بعد سراغ نامزدم رفت و او را هم با چاقو مجروح كرد و گریخت. به‌سختی تا مقابل ایستگاه پلیس رانندگی كردم و ماجرا را گزارش كردم.
پس از این اظهارات ماموران به بررسی دوباره صحنه درگیری پرداخته، اما متوجه شدند در آن زمان موتوری از آن منطقه عبور نكرده و اظهارات مرد جوان با واقعیت صحنه جرم همخوانی ندارد به همین خاطر بعد از مرخص شدن شروین از بیمارستان او دوباره به پلیس آگاهی منتقل شد و تحت بازجویی قرار گرفت. مرد جوان این بار هم ادعاهای قبلی را تكرار كرد، اما وقتی با دلایل پلیسی رو‌به‌رو شد به قتل اعتراف كرد و گفت: من عاشق لیلا بودم و زندگی بدون او برایم سخت بود. به همین خاطر بعد از جدایی دوباره سمت او رفتم، اما فكر این‌كه او با مرد دیگری هم ارتباط دارد عذابم می‌داد. همین سوء‌ظن باعث شد روزحادثه تصمیم بگیرم با لیلا صحبت كنم. او وقتی حرف‌هایم را شنید، گفت اشتباه می‌كنم و این یك سوء‌ظن است. نمی‌دانم چرا در یك لحظه كنترلم را از دست دادم و سر او را به سمت پایین كشیدم و با چاقو به پشت او چند ضربه زدم. وقتی به خودم آمدم كه دیر شده بود. تنها راهی كه به ذهنم رسید خودزنی بود. با چاقو ضرباتی به بدنم وارد كردم و بعد هم سناریوی دزدی موبایل را طراحی كردم.



سوءظنی که به خشم منجر شد
سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز با اشاره به اعترافات مرد جوان به قتل همسر سابقش در این باره به جام‌جم گفت: پس از گزارش این قتل، با روش‌های علمی و بررسی صحنه جرم متوجه شدیم مرد جوان واقعیت را تعریف نكرده و به او شك كردیم كه همین شك باعث شد راز جنایت فاش شود. مرد جوان به قتل اعتراف كرده و تحقیقات برای مشخص شدن محل دقیق قتل ادامه دارد تا حوزه رسیدگی به پرونده مشخص شود. با توجه به زمان مرگ زن جوان این احتمال وجود دارد كه او در تهران به قتل رسیده باشد.
وی در ادامه هشدار داد: متاسفانه سوء‌ظن و ناتوانی در كنترل خشم یكی از دلایل وقوع قتل در كشور است. افراد در برابر سوءظن نباید از رفتارهای خودسرانه استفاده كنند و گاهی این شك ناشی از یك بیماری است كه باید درمان شود. برخی افراد در جامعه آستانه تحمل پایینی دارند و هنگام عصبانیت، نمی‌توانند خشم خود را كنترل كنند و مرتكب رفتارهایی می‌شوند كه بعد فروكش كردن خشم، فقط افسوس و پشیمانی باقی می‌گذارد.