راز قتل مرد تنها در قرص‌های خواب‌آور

تیزهوشی خواهر، جنایت پرستار خانگی را فاش كرد

راز قتل مرد تنها در قرص‌های خواب‌آور

پرستار خانگی كه برای سرقت، مرد 61 ساله را با 30 قرص خواب‌آور به كام مرگ برده بود بعد از شش ماه به قتل اعتراف كرد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، تیر ماه امسال زنی با مراجعه به شعبه هفتم بازپرسی دادسرای جنایی تهران مدعی شد برادر 61 ساله‌اش به طرز مشكوكی فوت كرده و احتمال می‌دهد او قربانی جنایتی شده باشد. بررسی شكایت این زن نشان داد، دوازدهم دی ماه سال گذشته صابر 61 ساله بر اثر بیماری فوت می‌كند و بعد از صدور جواز دفن، جسد دفن می‌شود. بعد از شش ماه از مرگ صابر، خواهرش برای تمیز كردن خانه برادرش به آنجا می‌رود و با داروهای خواب‌آوری رو‌به‌رو می‌شود. این در حالی بود كه صابر به خاطر بیماری‌اش نمی‌توانست داروی خواب‌آور مصرف كند. همین موضوع باعث شك وی به مرگ برادرش شده و درخواست بررسی آن را داشت.
پرونده برای رسیدگی به اداره دهم پلیس آگاهی تهران ارسال شد و ماموران در ابتدا به تحقیق از شاكی پرداختند كه او اظهار كرد: برادرم به علت بیماری یك پرستار جوان به نام فریبا 35 ساله را از طریق یك شركت خدماتی استخدام كرده بود و این زن حدود یك ماه در منزل برادرم حضور داشت تا این‌كه دوازدهم دی ماه سال گذشته با ما تماس گرفت و خبر فوت برادرم را داد و هیچ اطلاعی دیگر از او نداشتیم. وقتی منزل برادرم را بررسی می‌كردم متوجه شدم اموالی از قبیل اسناد و مدارك هویتی برادرم به سرقت رفته است و در این رابطه به فریبا مظنون هستم.
كارآگاهان در ادامه برای تحقیق از فریبا راهی شركت خدماتی شده و متوجه شدند، فریبا به‌خاطر اعتیاد شدیدی كه به موادمخدر داشت از آنجا اخراج شده است. او بعد از اخراج به شركت دیگری رفته كه از آنجا هم به خاطر سرقت اخراج شده است.
با افشای این موضوع احتمال قتل صابر هم قوت گرفت. به همین خاطر تجسس‌ها ادامه یافت تا این‌كه روز پنجشنبه فریبا در محدوده شرق تهران دستگیر شد و در بازجویی‌ها به قتل صابر اعتراف كرد.
زن جوان درباره انگیزه‌اش از قتل گفت: اعتیاد شدیدی به موادمخدر داشتم و از شهرستان برای كار به تهران آمده بودم. در یك شركت خدماتی که مشغول به كار شدم آنها مرا برای كار به خانه صابر فرستادند. بر اساس قرارداد، هر روز باید برای پرستاری به خانه صابر می‌رفتم و كارهای او را انجام می‌دادم. قراردادم سه ماهه بود و از آذر ماه شروع شد. به خاطر اعتیاد و بی‌پولی تصمیم به سرقت از خانه این مرد گرفتم. به همین خاطر 30 قرص خواب‌آور خریدم و داخل شام او ریختم. بعد از شام به خواب عمیق رفت كه یك میلیون تومان پول و اسناد و مدارك سرقت كرده و شب همانجا خوابیدم. صبح كه بیدار شدم، حال صابر خوب نبود و با اورژانس تماس گرفتم، اما وقتی امدادگران آمدند دیر شده بود و او فوت كرد. با خواهر صابر تماس گرفتم و مرگ او را اطلاع دادم و از ترس گریختم.
سرهنگ كارآگاه مرتضی نثاری، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره گفت: كارآگاهان در شاخه دیگر از تحقیقات پلیسی دریافتند، صابر روز قبل از فوتش با پلیس 110 تماس گرفته و گزارش سرقت از خانه توسط فریبا را به پلیس اعلام كرده بود. در حال حاضر متهم در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات از او ادامه دارد.