کوتاه از حوادث

کوتاه از حوادث

غواصان آتش‌نشانی سردشت دو جوان گرفتار در آب مخزن سد را از مرگ نجات دادند. این دو جوان ۱۹ و ۲۰ ساله در آب‌های سد سردشت در حوالی پایین‌دست پل شهدا برای شنا رفته بودندکه گرفتارشدند. همزمان با حضور غواصان آتش‌نشانی  در محل و تلاش یک‌ساعته آنها،این دو جوان را  از آب  بیرون آورده و نجات دادند.
واژگونی کامیونت ایسوزو در شهرستان لالی،  8 مصدوم برجای گذاشت.این کامیونت حامل یک خانوار عشایری بود که از مناطق ییلاقی به لالی  برمی‌گشتندکه خودرو واژگون  و  این تعداد دچار مصدومیت و روانه بیمارستان شدند.
یکی از مرزداران استان سیستان و بلوچستان در منطقه مرزی سیرکان به شهادت رسید.استواریکم بهروز هراتی‌مقدم از مرزداران هنگ مرزی سیرکان  بود که هنگام پاسداری و حراست از مرزهای کشورمان به شهادت رسید. او اهل شهرستان هامون، روستای فیروزه‌ای و دارای یک فرزند دختر 8 ماهه است.
دو مرد  اعدامی که به خاطر جنایت‌های جداگانه‌ای در  زندان برازجان به سر می‌بردند،بخشیده شدند. این دو اعدامی هرکدام بیش از پنج سال بود که  به خاطر جنایت‌های‌شان در  زندان بودند. قرار بود به‌زودی   حکم آنها اجرا شود که با تلاش  واحد صلح و سازش دادگستری  برازجان و مددکاران زندان رضایت خانواده مقتولان جلب شد و  بخشیده شدند.
صاعقه درشوش منجر به مرگ سه نفر شد.  وقوع صاعقه‌زدگی دو برادر ۲۵ و ۳۶ ساله موتورسوار در روستای شیخ شجاع از توابع دهستان چنانه بخش فتح‌المبین، شهر شوش به اورژانس گزارش شد. امدادگران   برای نجات آنها در  محل حاضر شدند که یکی از آنها فوت کرده   بود و دیگری به بیمارستان  منتقل‌شد که در آنجا فوت کرد . همان روز پسر  14 ساله‌ای هم ساکن روستای کاظم حمد از توابع بخش شاوور شوش براثر صاعقه‌زدگی فوت شد.
مردی که فرزند معتادش را به قتل رسانده  بود ،  تسلیم پلیس شد . فردی با پلیس  شهر کرمانشاه تماس تلفنی گرفت وخبرداد دریکی از روستاهای بخش کوزران تیراندازی رخ‌داده و فردی زخمی شده است. مأموران برای بررسی موضوع در محل حاضر شدندکه معلوم شد مرد 49 ساله‌ای با پدر خود درگیر و با شلیک گلوله او  کشته‌شده است.بعدازاین جنایت ، پدر خانواده خود را تسلیم پلیس  کرد .با تحقیق از متهم پرونده  معلوم شد پسرش معتاد   بوده و بارها برای خرید شیشه از وی پول می‌گرفته است. آن روزهم پسرش برای دریافت پول به مقابل خانه او آمده و اقدام به سنگ‌پرانی و ایجاد مزاحمت برای دیگر اهالی خانه کرده است. در ادامه پدر خانواده که از دست پسر معتادش به ستوه آمده بود ،برای دور کردن وی از خانه  به سمت او تیراندازی کرد که   گلوله به  فرزندش اصابت کرده منجر به مرگ وی شد.   
جسد مرد جوان که  داخل چاه ۲۵ متری افتاده بود ، کشف شد. سقوط فردی به داخل چاه به ایستگاه 132 و گروه‌های امداد و نجات 6   گزارش شد و آتش‌نشانان   برای امدادرسانی و در شهرک دولتخواه، بلوار ورامینی  حاضر شدند. آنها با استفاده از تجهیزات داخل چاه 25 متری رفته و مردی حدود 35 ساله را که لباس‌به‌تن داشت و فوت کرده  بود را یافته و جسد وی را از چاه بیرون آوردند. با توجه به مشکوک بودن مرگ وی  ،پلیس تحقیقات درباره این موضوع را آغاز کرده است.
خودروی سواری پژو ۲۰۰۸  که در ورودی اصلی ساختمان نیمه‌کاره ۱۷ طبقه معلق شده بود به کمک آتش‌نشان   از محل خارج شد.  
سقوط یک خودروی سواری از ارتفاع به ایستگاه 46  آتش‌نشانی گزارش شد و آنها  به خیابان نوفل‌لوشاتو، بعد از تقاطع حافظ که محل حادثه بود،اعزام شدند. بررسی‌ها نشان   می‌داد خودروی سواری پژو 2008 بدون سرنشین در ورودی اصلی یک ساختمان نیمه‌کاره 17 طبقه به دلیل نامعلوم به حرکت درآمده و در یک طبقه پایین‌تر به‌صورت معلق و ناایمن متوقف‌شده است. در ادامه این عملیات خودرو را به محل اصلی برگردانده و از ساختمان خارج کردند و تحویل مالک آن دادند.