200 غرفه بازارچه ساحلی دیلم خاكستر شد

200 غرفه بازارچه ساحلی دیلم خاكستر شد

آتش‌سوزی بازارچه ساحلی بندردیلم باعث آتش گرفتن و سوختن ۲۰۰ غرفه در آنجا شد.
 به گزارش جام‌جم، ساعت 7 و 30 دقیقه صبح پنجشنبه دهم مهر امسال، آتش‌سوزی در بازارچه ساحلی بندر دیلم كه در بخش شمالی استان بوشهر قرار دارد، رخ داد. بعد از تماس غرفه‌داران با آتش‌نشانی، گروه‌های امدادی در محل حاضر شدند. با توجه به كمبود تجهیزات آتش‌نشانی، از اداره بندر شهرستان دیلم و شركت‌های نفتی اطراف و استان‌های خوزستان و كهگیلویه و بویراحمد برای مهار آتش درخواست كمك شد و نیروهای امدادی و آتش‌نشانی دیگر هم در محل حاضر شدند. عملیات آتش‌نشانی تا ساعت 12 و 30 دقیقه ظهر همان روز ادامه داشت.  در این حادثه به كسی آسیب نرسید، اما تعدادی از آتش‌نشانان و نیروهای مردمی هنگام عملیات دچار دودگرفتگی شده و روانه بیمارستان شدند. همچنین 200 غرفه  این بازارچه و وسایل موجود در آن در میان شعله‌های آتش سوخت و از بین رفت و خسارت‌های مالی زیادی  برای غرفه‌داران برجای گذاشت.
 علت این آتش‌سوزی  از سوی كارشناسان سازمان آتش‌نشانی بوشهر در حال بررسی است و بعد از پایان تحقیقات، در این باره اعلام نظر  خواهند كرد.
محمد ضیائی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دیلم استان بوشهر در این باره گفت: پرونده‌ای در دادسرا تشكیل شده و برای روشن شدن علت و ابعاد آتش‌سوزی، دستور قضایی صادر شده است. یك نفر دستگیر و پس از تحقیقات لازم، وی آزاد شده و تحقیقات ادامه دارد. چنانچه آتش‌سوزی بازارچه ساحلی بندر دیلم عمدی باشد، دستگاه قضایی براساس قانون با عاملان و مقصران حادثه قاطعانه برخورد خواهدكرد. صاحبان این ۲۰۰ غرفه‌ای كه در آتش سوخته است، افراد ساحل‌نشین هستند كه به دلیل بضاعت مالی، توان اجاره مغازه را نداشته و تنها راه امرارمعاش آنها از طریق برپایی بازارچه موقت بوده است.