به کودکان شلیک نکنید

گلایه‌های انسیه شاه‌حسینی از مشکلات مالی سینماگران

به کودکان شلیک نکنید


انسیه شاه حسینی، کارگردان سینمای جنگ و دفاع مقدس که فیلم‌هایی چون شب‌بخیر فرمانده و زیباتر از زندگی را در کارنامه دارد، چند سالی است که مترصد فرصتی برای ساخت فیلمی به نام «به کودکان شلیک نکنید» است، اما شرایط و امکانات ساخت آن فراهم نمی‌شود. شیوع کرونا هم در این زمینه مزید بر علت شده که شاه‌حسینی تا این لحظه موفق به ساختن این فیلم نشود. این فیلم هنوز در مرحله پیش تولید قرار دارد.
این کارگردان درباره وضعیت تولید فیلم به کودکان شلیک نکنید، با محوریت مقاومت گفت: من با فیلمنامه کامل، این پروژه را آماده ساخت دارم ولی مشکلات مالی، تولید را به دردسر انداخته است.
شاه‌حسینی درباره بلاتکلیفی این فیلم سینمایی به آنا گفت: به کودکان شلیک نکنید، آماده ساخت و رفتن جلوی دروبین است، البته اگر مشکلات بودجه‌ای و مالی‌اش حل شود.
او افزود: من امیدوارانه منتظر هموار شدن ماجرای مشکلات مالی و نهایتا ساخت آن هستم. گرچه باید در انتظار معجزه‌ای باشم، بلکه بالاخره با رفع این موانع بتوانم آن را جلوی دوربین ببرم.
این فیلمساز در عین حال تأکید کرد: من همه شرایط لازم از جمله فیلمنامه آماده را تدارک دیده‌ام ولی کمبود بودجه لازم فعلا مانع به حرکت انداختن آن شده است.
شاه‌حسینی گفت: به کودکان شلیک نکنید اگر ساخته شود، حتما فیلمی موفق در گیشه نیز خواهد بود، یعنی هم محتوا دارد و هم تضمینی برای فروش. به شرط این‌که مدیران ما کمک به چنین پروژه‌هایی را مورد توجه و برنامه‌ریزی خود داشته باشند.
پروانه ساخت به کودکان شلیک نکنید سال ۹۵ صادر شده و در صورت تولید به زبان عربی و ترکیبی از بازیگران ایرانی و خارجی جلوی دوربین می‌رود. ایران و کشورهای عربی منطقه لوکیشن‌های درنظر گرفته شده برای ضبط فیلم هستند. آخرین ساخته شاه‌حسینی، «زیباتر از زندگی» فیلمی به تهیه‌کنندگی سعید سیدزاده با روایتی از زندگی شهیدحسین علم‌الهدی بود که در جشنواره سی و یکم فجر به نمایش درآمد.
انسیه شاه‌حسینی درحالی با مشکلات مالی برای فیلم به کودکان شلیک نکنید، دست و پنجه نرم می‌کند که به عنوان یکی از بهترین کارگردانان سینمای جنگ و دفاع‌مقدس امتحان خود را پس داده است. او در ضمن از معدود کارگردان‌های زن سینما و شاید تنها فیلمساز خانم باشد که سال‌هاست به‌طور مستمر در این گونه سینمایی فعالیت می‌کند.