موفق‌ترین نوپاها در آموزش و یادگیری زبان

موفق‌ترین نوپاها در آموزش و یادگیری زبان


«زبان» شکل‌دهنده هویت و یک ابزار ارتباطی بسیار مهم است. برای شکل‌دادن روابط در جوامع، توانایی برقراری ارتباط با کمک کلمات و واژه‌ها امری ضروری است. بیش از هفت‌هزار زبان زنده در دنیا
وجود دارد، اما به نقل از ای‌یو استارتاپز، نیمی از مردم جهان فقط به یک زبان صحبت می‌کنند. یادگیری زبان ممکن است با اهداف گوناگون صورت پذیرد.
از دیرباز آموزشگاه‌های زبان در این زمینه فعالیت می‌کردند اما با رشد فناوری این امکان فراهم شده که یادگیری یک زبان جدید بسیار ساده‌تر از گذشته باشد. امکانات بی‌شماری که با رشد کسب‌وکارهای حوزه آموزش ایجاد شده‌اند، آموزش زبان را نیز مورد توجه قرار داده‌اند. با کمک اینترنت دسترسی به بازاری به‌مراتب بزرگ‌تر از مشتریان محلی فراهم شده است. در ادامه به چند شرکت نوپا (استارت‌آپ) موفق در زمینه آموزش زبان اشاره می‌کنیم:
دولینگو (Duolingo)
بدون شک یکی از بهترین روش‌های یادگیری زبان است. این شرکت نوپا سال1390/۲۰۱۱ با هدف ارائه آموزش رایگان به دنیا تاسیس شد و تاکنون بیش از ۱۲۰ میلیون نفر از آن استفاده کرده‌اند. با بهره‌گیری از گیمیفیکیشن، دولینگو توانسته فضایی جذاب برای یادگیری زبان خلق کند. این شرکت نوپا تاکنون بیش از ۱۴۰میلیون دلار سرمایه جذب‌کرده و به‌تازگی گوگل کپیتال روی آن سرمایه‌گذاری کرده است.
تاندم (Tandem)
سال1394/۲۰۱۵ در برلین تاسیس شد. هدف تاندم ایجاد فضای یادگیری همراه با سرگرمی و با محوریت صحبت‌کردن بود. این پلتفرم افراد را به یکدیگر متصل می‌کند تا از طریق متن، گفت‌وگو یا تماس ویدئویی یک زبان جدید یاد بگیرند یا همراه با هم تمرین کنند. در حال حاضر این محصول ۱۵۰ زبان را پشتیبانی می‌کند و بیش از پنج میلیون دلار سرمایه جذب کرده است.
ممرایز (Memrise)
یک راه ساده برای به یادسپاری کلمات جدید است. با کمک کارت‌های تصویری و گویا، افراد در کنار یادگیری یک زبان جدید، سرگرم نیز می‌شوند. ممرایز بر روش‌های یادگیری و ترفندهای حافظه متمرکز است که با ترکیب دیدن و شنیدن به کاربران کمک می‌کند کلمات جدید را یاد بگیرند. با تکرار مداوم کلمات یاد گرفته شده، فرآیند آموزشی تکمیل می‌شود و مرور چندباره کلمات باعث حفظ بهتر آنها می‌شود. ممرایز موفق به جذب سرمایه بیش از شش میلیون دلار شده است.
فلوئنتیفای (Fluentify)
یک شرکت نوپای مستقر در لندن است که به کاربران این امکان را می‌دهد که در هر ساعت شبانه‌روز به معلمان انگلیسی زبان (که زبان مادری‌شان انگلیسی است) متصل شوند و یک جلسه ۳۰ دقیقه‌ای با آنها داشته باشند.
 این شرکت نوپا بستر امن ویدئویی را برای این منظور فراهم کرده و به ایجاد یک برنامه شخصی یادگیری زبان (فعلاً انگلیسی) کمک می‌کند. فلوئنتیفای موفق به جذب سرمایه 3/2 میلیون دلاری شده است.