شوخی شوخی همسرم مُرد!

ادعای عجیب مرد همسرکش در دادگاه:

شوخی شوخی همسرم مُرد!

مردی که متهم است همسرش را با شال خفه کرده در جلسه دادگاه ادعای عجیبی مطرح کرد و گفت که همسرش در جریان شوخی و به‌خاطر بیماری زمینه‌ای جان باخته است.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، پائیز سال گذشته مردی در تماس با پلیس از مرگ همسرش خبر داد. ماموران با حضور در محل با جسد زن جوان روبه‌رو شدند. شوهرش در تحقیقات گفت: همسرم بیماری زمینه‌ای داشت و نیمه‌شب وقتی از خواب بیدار شدم، متوجه شدم فوت کرده و نفس نمی‌کشد.
با انتقال جسد به پزشکی قانونی مشخص شد، ترانه بر اثر فشار بر عناصر حیاتی گردن و خفگی فوت کرده است. با کشف این موضوع، همسر مقتول به نام پوریا تحت بازجویی قرار گرفت و این‌بار به قتل اعتراف کرد و گفت: شب حادثه دعوا کردیم و بعد او را خفه کردم.
در ادامه با صدور کیفرخواست پرونده برای رسیدگی به شعبه 2 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و متهم پای میز محاکمه قرار گرفت. در این جلسه پدر و مادر مقتول برای قاتل دخترشان درخواست قصاص کردند.
سپس رئیس دادگاه با تفهیم اتهام در جایگاه قرار گرفت و با رد اتهام قتل عمدی گفت: من و همسرم با هم اختلاف داشتیم و بارها دعوا کردیم. بعد از تولد فرزندمان این اختلافات ادامه داشت اما کمتر شده بود. شب حادثه من در حال شوخی با همسرم بودم. شال را دور گردنش انداخته و کشیدم که ناگهان حالش بد شد. به او تنفس مصنوعی دادم اما فایده‌ای نداشت.
رئیس دادگاه: بر اساس گزارش پزشکی قانونی همسرتان خفه‌شده و زمانی خفگی ایجاد می‌شود که فشار زیاد باشد.
متهم به قتل: همسرم بیماری زمینه‌ای داشت. فکر نمی‌کردم این شوخی باعث مرگش شود. فکر می‌کنم بیماری زمینه‌ای باعث مرگش شده است. اگر می‌خواستم همسرم را بکشم هیچ‌وقت اجازه نمی‌دادم بچه‌دار شویم.
رئیس دادگاه: در جریان تحقیقات به قتل اعتراف کرده بودید؟
متهم به قتل: در پلیس آگاهی بارها گفتم با همسرم شوخی داشتم اما کسی حرفم را باور نکرد. به همین خاطر مجبور شدم به دروغ اعتراف کنم.
سپس وکیل متهم در جایگاه قرار گرفت و گفت: موکلم به‌عمد مرتکب قتل همسرش نشده است. از سوی دیگر پزشکی‌قانونی در گزارش خود اعلام نکرده بیماری زمینه‌ای مرحومه در مرگش چقدر نقش داشته است.
در ادامه قضات وارد شور شده و پرونده دوباره به دادسرا بازگشت تا درباره علت اصلی مرگ و ادعای متهم تحقیق شود.