کوتاه از حوادث

کوتاه از حوادث

 دو سارق که گردنبند طلای علی دایی، مربی و فوتبالیست معروف كشورمان را در منطقه زعفرانیه، سرقت كرده تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند.
سرهنگ محمد كالوسی، سركلانتری یكم پلیس پیشگیری تهران بزرگ در این‌باره گفت: ساعت ۱۸ عصر چهارشنبه هفتم آبان امسال، علی دایی، فوتبالیست معرف كشورمان به همراه دخترش درحال خروج از دفتر كار خود در خیابان آصف زعفرانیه بوده که ناگهان دو فرد سوار بر موتورسیكلت به او نزدیك شده، گردنبند طلای وی را به سرقت برده و متواری شده‌اند.
وی ادامه داد: بعد از وقوع این سرقت ماموران در محل حاضر شدند و اظهارات مالباخته را ثبت كردند. طبق گفته او و بررسی تصاویر دوربین‌های محل، دو نفر سوار بر موتورسیكلت از پشت به این فوتبالیست سابق كشورمان نزدیك شده و در عرض چند ثانیه گردنبند را از گردن او كشیده و متواری شده‌اند. پرونده‌ای در این‌باره تشكیل شده و پلیس در جست‌و‌جوی سارقان است. این در حالی است كه تحقیقات نشان می‌دهد ارزش گردنبند سرقتی 80 میلیون تومان بوده است.

 تصادف در اتوبان شهید همت، منجر به مرگ دو نفر و مصدومیت سه نفر شد. این تصادف براثر برخورد خودرو پژو ۴۰۵ با مانع در حاشیه آزادراه شهید همت رخ داد كه نیروهای امدادی در محل حاضر شدند. دو نفر فوت شدند و  سه مصدوم نیز روانه بیمارستان شدند.

 اعضای  باندی كه با دوربین شكاری  خانه‌های مردم را  زاغ‌زنی كرده و با اطمینان از خالی بودن خانه‌ها به آنجا دستبرد می‌زدند، دستگیر شدند. اعضای این باند شش نفر بودند كه با حضور در آپارتمان‌ها و رصد خانه‌ها با دوربین شكاری در پردیس، ورود و خروج صاحبخانه‌ها را تحت‌نظر می‌گرفتند و پس از اطمینان از نبود صاحبخانه‌ها به آنجا رفته و با دستگاه فلزیاب ابتدا سراغ طلاها می‌رفتند و سپس بقیه اثاثیه را سرقت می‌كردند. پنج سارق و یك خریدار اموال سرقتی در این‌باره شناسایی و  بازداشت شدند و  به جرایم‌شان  اعتراف كردند.

 مرد زندانی كه بعد از فرار در یكی از روستاهای شهر خرم‌آباد پنهان شده بود، بازداشت شد. این مرد به اتهام سرقت مسلحانه و قتل در زندان بود كه از آنجا  گریخته و پلیس خرم‌آباد در جست‌و‌جوی او بود تا این‌كه بعد از مدتی مخفیگاه وی در یكی از روستاهای اطراف خرم‌آباد شناسایی و او بازداشت شد. در بازرسی از مخفیگاه او یك سلاح جنگی كشف شد.

 نوزاد چندروزه‌ای كه در ویرانه‌های سبزوار رها شده بود، به بهزیستی منتقل و پلیس در جست‌و‌جوی والدین اوست. فردی بااورژانس اجتماعی شهر سبزوار تماس گرفت و اطلاع داد كه زنی همراه نوزادش در ویرانه‌ای در شهر سبزوار  زندگی می‌كند. در ادامه  امدادگران اورژانس  اجتماعی برای بررسی ماجرا به آنجا اعزام شدند كه معلوم شد از مادر نوزاد خبری نیست.  با هماهنگی قضایی  نوزاد به شیرخوارگاه حضرت علی‌اصغر در مشهد منتقل شد. با هماهنگی قضایی تحقیقات برای یافتن والدین او آغاز شده است.

 نشت گاز علت انفجار در یك بلوك 8 واحدی مسكن مهر در بندر ماهشهر بود. ساعت
12 و 50 دقیقه ظهر دیروز - جمعه -  وقوع انفجار در منطقه فاز 7 بندرماهشهر، آتش‌نشانان و نیروهای امدادی را به آنجا كشاند.  بررسی‌های اولیه نشان می‌دادكه انفجار در یك بلوك هشت واحدی خانه‌های مسكن مهر بندر ماهشهر رخ داده است. همچنین به بیش از سه واحد در این بلوك و خانه‌های همجوار و خودروهای پارك‌شده  نیز خسارت‌هایی وارد شد. دو مرد 32 و 35 ساله، دو زن 33 و 35 ساله و یك كودك هفت‌ساله مصدوم و روانه بیمارستان شدند. حال دو نفر از مصدومان وخیم است. كارشناسان آتش‌نشانی اعلام نظر كردند كه علت این انفجار نشتی گاز در آن ساختمان بوده است.