«پردیس» با «روزگار جوانی» رقابت نمی‌كند

«پردیس» با «روزگار جوانی» رقابت نمی‌كند


سعید نقدزاده، كارگردان مجموعه تلویزیونی «پردیس» كه این روزها به تهیه‌كنندگی حمید نیلی و بازی سلمان فرخنده، مهدیه نساج، نیلوفر هوشمند، محیا اسناوندی و... ساعت ۱۲ و 15 دقیقه از شبكه سه به روی آنتن می‌رود، در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، درباره جذابیت قصه دانشجویانی كه در خوابگاه زندگی می‌كنند، برای مخاطبان گفت: به هر حال من خودم سال‌ها دانشجو بوده‌ام و فارغ‌التحصیل رشته نمایش هستم.  در خوابگاه زندگی نكرده‌ام اما از طریق دوستانی كه داشتم خیلی با این فضا غریبه نبوده‌ام. بخشی از جذابیت این سریال به خاطر این بود كه كمتر كسی به سمت قصه‌هایی با چنین فضایی ورود كرده بود.
وی ادامه داد: در سال‌های گذشته سریال روزگار جوانی پخش شده بود كه كار خوب و ماندگاری بود و حتی زمانی كه متن را خواندیم، خاطرات آن سریال در ذهن‌مان تداعی شد و گفتیم شاید فضای این دو سریال شبیه به هم باشد، ولی اصلا قصد رقابت با آن سریال را نداشتیم.
این كارگردان همچنین افزود: در این سریال نمی‌خواستیم حرف‌هایی بزنیم كه شعاری باشد و این‌كه نمی‌خواستیم دردهای بزرگ این قشر را حل كنیم. اما موارد كوچكی در هر قسمت وجود داشت كه به آنها ورود كردیم اما این‌كه چقدر توانستیم موفق عمل كنیم را باید از بازخوردهای مخاطبان
متوجه شد.
نقدزاده درباره انتخاب بازیگران این سریال كه اغلب از چهره‌های جدیدی هستند، گفت: با توجه به جنس كار، بودجه كمی در اختیارمان قرار گرفت و به همین خاطر نمی‌توانستیم به سمت چهره‌ها برویم. از سویی، بازیگرانی با این سن و سال كه شناخته‌شده هم باشند، كم داریم. همچنین به دلیل زمان كوتاهی كه در هر قسمت داریم، شاید بسیاری از این افراد تمایل به حضور نداشتند. در وهله بعدی به خاطر این‌كه باید بازیگران‌مان با لهجه صحبت می‌كردند، عملا انتخاب برای ما سخت و محدود بود.
وی ادامه داد: شاید بد نباشد بگویم ۹۰ درصد از بازیگرانی كه در سریال پردیس با لهجه صحبت می‌كنند، به طور واقعی اصالت همان شهر را دارند و این به ما كمك بسیاری كرد.
این كارگردان در ادامه بیان كرد: البته در كنار بازیگرانی كه چهره جدید هستند، برخی چهره‌های شناخته‌شده هم داریم، مثل سلمان فرخنده، مهدیه نساج، نیلوفر هوشمند، محیا اسناوندی، فریبا طالبی و ستاره حسینی. همچنین سایر بازیگران‌مان نیز بازیگران خوب تئاتری هستند و اكثرا از دوستانم بودند كه لطف كردند و در ساخت این سریال من را همراهی كردند.
وی با اشاره به مدت‌زمان كوتاه هر قسمت نیز عنوان كرد: صحبت اولیه‌مان 100 قسمت بود و در ادامه به ۵۲ قسمت رسید که قرار شد اگر استقبال خوب بود، ادامه آن هم تولید شود. از همان ابتدا فرمت ساختاری سریال به همین شكل بود.
نقدزاده درباره ادامه تولید این سریال نیز گفت: از الان قصه‌هایی طراحی‌شده و آماده داریم و می‌توانیم شخصیت‌هایی را به داستان اضافه كنیم.
این كارگردان با بیان رضایت خود از زمان پخش نیز گفت: جنس كار طوری است كه خیلی توقعی نداریم و زمان بدی به ما اختصاص داده نشده است. قطعا دوستان در سازمان صدا و سیما بررسی كرده‌اند و به بهترین زمان ممكن رسیده‌اند.
وی در پایان نیز گفت: جا دارد تشكر كنم از آقای نیلی، تهیه‌كننده سریال و مدیران خانه تولیدات جوان صداوسیما كه به من اعتماد كردند. همچنین بهتر است، سازمان به كارگردان‌های جدید اعتماد كند و فضایی فراهم كند تا این افراد جدید نیز وارد عرصه شده و آثار خوب و تاثیر‌گذاری بسازند.