کلاهبرداری میلیاردی با سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال

کلاهبرداری میلیاردی با سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال

پلیس فتای استان خراسان‌رضوی در جست‌وجوی اعضای باندی است که با فریب مردم به بهانه فروش ارز دیجیتالی و سرمایه‌گذاری اینترنتی از آنها کلاهبرداری می‌کردند.
به گزارش جام‌جم، روزهای پایانی هفته گذشته مرد مهندسی با حضور در پلیس فتای استان خراسان‌رضوی راز کلاهبرداری‌های باند اینترنتی را فاش کرد.
شاکی در جریان تحقیقات گفت: 200میلیون تومان پول داشتم و به دنبال سرمایه‌گذاری بودم که به پیشنهاد دوستم تصمیم گرفتم با این پول ارزدیجیتالی بخرم.  بعد از آن، ارز را از یک کانال تلگرامی خریده و پول آن را پرداختم. دو هفته بعد، مدیر آن سایت در تلگرام برایم پیامی ارسال کرد و مدعی شد می‌تواند با ارز دیجیتال برایم سرمایه‌گذاری کند و براساس توافقمان قرار شد هر ماه 300دلار به من سود بدهد. دو ماه این مبلغ را از طریق صرافی آنلاین پرداخت کرد، اما ماه سوم دیگر پولی به حسابم واریز نشد. وقتی پیگیرماجرا شدم، پی بردم که کانال آنها مسدود شده و سرم کلاه گذاشته‌اند و سرمایه 200میلیون تومانی‌ام را از دست داده‌ام.
  تحقیقات پلیس فتا در این‌باره ادامه داشت تا این‌که  افراد دیگری با حضور نزد پلیس شکایت‌های مشابهی را  مطرح کردند. یکی از آنها که مرد طلافروشی بود، گفت: بعد از آن‌که با کانال تلگرامی فروش ارز دیجیتالی آشنا شدم، پنج میلیارد تومان ارز خریدم. بعد مدیر آن کانال از من خواست ارزهایم را در اختیارشان قرار دهم و سرمایه‌گذاری کنم. قبول کردم و قرار شد ماهانه مبلغی را به عنوان سود به حسابم واریز کنند که آنها دو ماه پول را به حسابم واریز کردند اما  در ماه‌های بعد سودی به حسابم واریز نکردند.
در ادامه متوجه شدم کانال مسدود شده و پنج میلیارد تومان از من کلاهبرداری شده است.
در ادامه مشخص شد، متهم و همدستان احتمالی‌اش افراد بسیاری را با این ترفند فریب‌داده و بیش از هفت میلیارد تومان از آنها کلاهبرداری کرده‌اند.
سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتای استان خراسان‌رضوی دراین‌باره گفت:
جست‌وجوها برای دستگیری اعضای این باند در پلیس فتای خراسان رضوی ادامه دارد.
وی با هشدار به مردم از آنها خواست   هنگام معامله های اینترنتی  دقت لازم را داشته   باشند تا  در دام افراد  کلاهبردار   گرفتارنشوندو  سرمایه  خود را از دست ندهند. در صورت نداشتن تجربه در معامله های آن‌لاین از   این کار اجتناب کنند. همچنین در صورت  پی بردن به فعالیت   افراد شیاد و  کلاهبردار در سایت‌های اینترنتی و فروش ارزو ....موضوع را به پلیس فتا اطلاع دهند.