بازداشت چند مسوول و ایجنت فوتبالی

بازداشت چند مسوول و ایجنت فوتبالی


سازمان بازرسی و نهادهای نظارتی در اقدامی ضربتی چند دلال‌، ایجنت و همینطور مسوول را دستگیر کردند. در ماه‌های گذشته انتقادات به دلیل بعضی از فعالیت‌های این افراد بالا گرفته بود و حتی مسوولان و رسانه‌ها خواهان برخورد با آنها بودند. چند روز قبل مسوولان سازمان بازرسی به سازمان لیگ در خیابان شیخ‌بهایی رفتند و سه تلفن همراه و دو سیستم کامپیوتر را که متعلق به دو مسوول این سازمان بودند، همراه خود بردند. روز گذشته یکی از نزدیکان فدراسیون گفت بعد از بررسی‌ها این دو فرد دستگیر شده‌اند اما هنوز خبر به صورت رسمی تائید نشده است. یکی از این مسوولان در بخشی کار می‌کند که ابهامات مالی در آن وجود داشته است. پرونده‌ای علیه این فرد تشکیل شده و قرار است به زودی در دادگاه پاسخگو باشد.
همچنین سه ایجنت که یکی از آنها مدرک معتبر ندارد از سوی نهادهای نظارتی دستگیر شدند. درباره فعالیت‌های یکی از این ایجنت‌ها در باشگاه بزرگ لیگ‌برتر ابهامات زیادی مطرح شده و حتی رسانه‌ها اتهاماتی به این فرد زده بودند. البته او در توضیحاتی که به بعضی خبرنگاران داد خود را مبرا از هر مساله مالی خوانده بود. اما ظاهرا توضیحات او برای مسوولان ذیر‌بط قانع‌کننده نبوده که رای به دستگیری‌اش داده‌اند. این‌که وزارت ورزش در دستگیری‌ها چقدر نقش داشته هنوز مشخص نیست ولی قاعدتا حراست فدراسیون فوتبال و حراست این وزارتخانه همکاری و هماهنگی‌هایی با هم داشته‌اند.
در این بین یک وکیل فوتبالی هم دستگیر شده است. خبرها همچنین حکایت از آن دارد که یکی از مربیان مطرح فوتبال ایران هم به دلیل فعالیت‌هایی که از نظر کمیته اخلاق خلاف قانون و مقررات بوده محروم شده است. یک منبع آگاه فاش کرد این مربی به زودی رسما از باشگاهی که در آن مشغول به کار است برکنار خواهد شد. موج دستگیری‌ها در فوتبال گویا ادامه دارد.