کوتاه از حوادث

کوتاه از حوادث

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان راسک، مرد 40 ساله در کمتر از 48 ساعت از دام گروگانگیران آزاد و متهم اصلی پرونده دستگیر شد. شامگاه نوزدهم آبان امسال، یک فقره آدم‌ربایی در یکی از روستاهای شهرستان راسک به مرکز فوریت‌های پلیسی گزارش و بلافاصله ماموران برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند. در بررسی‌ از شاهدان در محل حادثه مشخص شد سه سرنشین یک دستگاه پژو 405، مردی 40 ساله را در نزدیکی خانه‌اش به زور سوار خودرو کرده و از محل متواری شده‌اند. تیم‌های عملیات ویژه پلیس آگاهی راسک با بررسی سرنخ‌های موجود، یکی از عوامل اصلی این گروگانگیری را شناسایی کردند. در کمتر از ۴۸ ساعت مخفیگاه عامل اصلی گروگانگیری در یکی از روستاهای این شهرستان شناسایی و متهم در عملیاتی ضربتی دستگیر و فرد گروگان آزاد و صحیح و سالم به آغوش خانواده بازگشت. در بازجویی‌های اولیه از متهم دستگیر‌شده، مشخص شد که انگیزه او از این گروگانگیری اختلافات مالی بوده است.
آتش‌سوزی در  کشتی مسافربری مهبد در مسیر گناوه به خارک به خیر گذشت. این کشتی با بیش از ۸۰ نفر مسافر و خدمه ساعت ٨ صبح یکشنبه از بندر گناوه به سمت جزیره خارک در حرکت بود که پس از طی مسیری دچار حریق شد. این حادثه خسارت جانی نداشت و کشتی پس از اطفای حریق با یدک کش به سمت بندر گناوه بازگشت.
 رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از دستگیری یک دلال ارز و کشف ۳۰۰۰ قطعه دلار خبر داد. سرهنگ کارآگاه علی ولی پورگودرزی اظهار کرد: در رصدهای اطلاعاتی مشخص شد فردی با همکاری تعدادی از همدستانش بسته‌های دلار و ارز را از سایر شهرها جمع آوری و پس از انتقال به شهر تهران با استفاده از اتوبوس‌های مسافربری به فروش غیرقانونی بسته‌های ارز می‌پردازد. هویت واقعی متهم و مخفیگاه وی شناسایی و نتیجه تحقیقات انجام شده به مرجع قضایی اعلام شد. با هماهنگی‌های قضایی متهم در مخفیگاهش دستگیر و در بررسی‌های بیشتر ۳۰۰۰ دلار از آن مکان کشف شد. کارشناسان ارزش ریالی دلارهای کشف شده را هشت میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.
 فردی که به بهانه فروش خودروهای صفر‌کیلومتر اقدام به کلاهبرداری ۶۰ میلیارد ریالی از ۲۰‌شهروند در شهرستان فیروزآباد کرده بود، دستگیر شد. پس از مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس آگاهی شهرستان فیروزآباد و طرح شکایتی در مورد کلاهبرداری توسط فردی با درج آگهی در یکی از سایت‌های خرید و فروش کالا درباره فروش خودروهای صفر کیلومتر، موضوع به صورت وی‍ژه در دستور کار ماموران انتظامی آن شهرستان قرار گرفت. ماموران با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی گسترده و شبانه روزی، متهم مورد نظر را شناسایی و با هماهنگی قضایی، وی را طی یک عملیات غافلگیرانه در شهرستان فیروزآباد دستگیر کردند. متهم در بازجویی اولیه به کلاهبرداری از ۲۰ شهروند به ارزش ۶۰ میلیارد ریال اعتراف کرد.
 دامادی که برخلاف مصوبات ستاد مقابله با کرونا در شهرستان گمیشان واقع در استان گلستان اقدام به برگزاری عروسی بدون رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی کرده بود پیش از پایان جشن ازدواج بازداشت شد. این مراسم شامگاه دیشب با حضور بیش از ۴۰۰ نفر در روستای بصیرآباد در حال برگزاری بود که با بازداشت داماد از ادامه عروسی جلوگیری شد.