کنار گرگ نباید لانه ساخت

کنار گرگ نباید لانه ساخت

علی‌اکبر علیزاده‌برمی نماینده مجلس


40 سال بعد از انقلاب‌، ما ارتباطات و برخوردهایی با رژیم‌های مختلف آمریکا داشتیم و حتی در دوره‌هایی روی خوش نیز به آنها نشان دادیم؛ مثل موضوع افغانستان و مقابله با طالبان که ایران به آمریکا کمک کرد ولی آنها نه تنها پاسخ این کمک‌ها را ندادند بلکه لگدپرانی هم کردند.
در موضوع برجام هم ایران با همه توان تلاش کرد تا به آمریکایی‌ها نشان دهد که قابل اعتماد است ولی آنها نه‌تنها پاسخ این اعتماد را ندادند بلکه از برجام نیز خارج شدند و نه‌تنها تحریم‌ها را کم نکردند بلکه آنها را افزایش داده و هوشمندتر کردند. قبل از این هم در جنگ تحمیلی، آمریکایی‌ها به کمک صدام آمدند و در آخر جنگ نیز سکوهای نفتی ما در خلیج‌فارس را منهدم و هواپیمای مسافربری‌مان را ساقط کردند.
آیا با چنین سابقه‌ای یک مجموعه عاقل به چنین دشمنی اعتماد می‌کند و باورش می‌شود که این دشمن در بحث بهداشت و درمان ملت ایران دنبال سلامتی مردم است؟ از آنجا که مطمئنیم اینها قصد ضربه زدن به ما را دارند پس عقل ایجاب می‌کند که با احتیاط عمل کنیم.
این درحالی است که آمریکا در موضوع کرونا خودش درگیرترین کشور دنیاست و اگر واکسن تولیدی‌اش واقعا کارساز است چرا به داد شهروندان خود نمی‌رسد؛ مخصوصا شرکت فایزر در آدم‌کشی به‌وسیله واکسن سابقه بدی دارد مثل واکسنی که برای سرطان رحم به دختران هندی تزریق کرد ولی باعث مرگ آنها و مشخص شد که آمریکا در حال آزمایش این واکسن بوده است.
آنچه گفتیم در مورد دو کشور انگلیس و فرانسه هم صدق می‌کند. انگلیس در دشمنی با ایران سابقه‌ای 200 ساله دارد؛ از جنگ‌های ایران و روس بگیرید تا جدا شدن هرات از ایران و خرید گندم در جریان جنگ جهانی که باعث مرگ 9 میلیون ایرانی شد تا روی کار آمدن رژیم پهلوی و شورش‌های اول انقلاب و فتنه 88 و البته بدترین کارشکنی‌ها در برجام که این کشور نقشی کلیدی در همه آنها داشت. درواقع چنین کشوری با چنین سابقه‌ای که هروقت به آن اعتماد کرده‌ایم ما را له کرده است، حالا چرا باید در بحث واکسن کرونا مورد اعتماد ما باشد.
فرانسه نیز با فروش خون‌های آلوده به ویروس ایدز به ما‌، حمایت همه‌جانبه از صدام در جنگ تحمیلی، تهاجم فرهنگی علیه ما و سازماندهی ضد‌انقلاب علیه کشورمان در دشمنی با ملت ایران ید طولایی دارد و در برجام نیز نقش پلیس بد را بازی کرد تا ایران حداکثر امتیاز را بدهد. حتی بعد از خروج آمریکا از برجام قرار بود فرانسه به تعهدات آمریکا در قبال برجام عمل کند که این کار را نیز نکرد.
در واقع سه کشوری که رهبری از آنها نام بردند سابقه‌ای چنان بد نزد ما دارند که باید ذره‌بین انداخت تا شاید حسن‌نیتی را در آنها پیدا کرد. چنین دشمنانی قطعا به‌دنبال تامین سلامت مردم ما نیستند و هیچ آدم عاقلی به آنها اعتماد نمی‌کند و کنار لانه گرگ لانه نمی‌سازد.