مرور و عبور

مرور و عبور

زمان توزیع کوپن مرحله یازدهم
مدیرکل امور اجرایی ستاد بسیج اقتصادی کشور اعلام کرد کالابرگ مرحله یازدهم اوایل سال آینده توزیع می‌شود.
اسماعیلی دیروز با اعلام این خبر گفت: براساس تصویب مجلس شورای اسلامی توزیع کالابرگ تا پایان برنامه سوم ادامه خواهد داشت و پس از آن نیز با توجه به شرایط تصمیم‌گیری می‌شود.
وی طرح تقلیل اعتبار کالابرگ‌های اعلام شده مرحله دوازدهم از سه ماه به
45 روز را ازجمله برنامه‌های ستاد بسیج اقتصادی کشور در سال آینده ذکر کرد و گفت: هدف از اجرای این طرح دستیابی مصرف‌کنندگان به کالا در کمترین زمان ممکن است. اعتبار کالابرگ‌ها برای عاملان فروش نیز همان تاریخ اعلام شده برای مصرف‌کنندگان است. همچنین کالابرگ برای فرزندان چهارم و چهارم به بعد که متولد بیست و ششم اردیبهشت سال 73 هستند، صادر نمی‌شود. (صفحه 4)



10 هزار دلار؛ دستمزد سگ بازیگر
با پخش سریال به سوی آینده که در آن یک پسر‌بچه همراه یک سگ فسقلی نقش اول را به‌عهده دارند، دستمزد فورستر (سگ) برای هر فیلم 10 هزار دلار تعیین شد.
شبکه تلویزیونی آر‌تی‌ال اتریش اعلام کرد: فورستر که نزد صاحبش آموزش می‌بیند اخیرا به چهره‌ای محبوب بین کودکان اتریشی تبدیل شده است.
کارل هانیس بوچر که تعلیم‌دهنده حیوانات سیرک است از ابتدای تولد فورستر او را زیر نظر گرفت و به آن آموزش داد. با توجه به استقبالی که از این سگ شده پیش‌بینی‌ می‌شود مسؤولان این شبکه با دستمزد فورستر موافقت کنند. (صفحه 16)


پیغام پوتین به بوش درباره ایران
روزنامه اتریشی پرسه با ادعای دستیابی به یک نامه منتشر نشده از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به جرج بوش، رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرده که به هیچ عنوان از فروش سلاح‌های متعارف به تهران چشم‌پوشی نخواهد کرد.  وی در عین حال قول داده که فناوری سلاح هسته‌ای را در اختیار ایران قرار نخواهد داد. پوتین در مقابل از همتای آمریکایی خود خواسته تا دست از طرح ایجاد چتر دفاع موشکی بردارد. پوتین پیشنهاد کرده تا چهار قدرت هسته‌ای جهان؛ آمریکا، روسیه، انگلستان، فرانسه با چین تحت عنوان چهار به علاوه یک به گفت‌وگو برای ایجاد تغییراتی در قرارداد محدودیت‌های دفاع ضد موشکی سال 1972 بپردازند. (صفحات یک و 21)


اولین سفر بشار اسد به ایران
بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه، عصر روز گذشته از سوی محمد خاتمی، رئیس‌جمهوری کشورمان در مجموعه فرهنگی سعدآباد مورد استقبال رسمی قرار گرفت.
به گزارش ایرنا، رئیس‌جمهوری‌های ایران و سوریه از گارد احترام مستقر در سعدآباد سان دیدند و سرود ملی دو کشور به
احترام آنها نواخته شد.
بشار اسد به دعوت رسمی خاتمی و برای دیداری دو روزه وارد تهران شده است. این نخستین سفر او به تهران بعد از روی کار آمدن در تیرماه است. (صفحه 2)



ناپل، مجازاتش را پذیرفت
نتیجه پرتاب نارنجک آتش‌زا از سوی هواداران ناپل چیزی جز جریمه نقدی و محرومیت این باشگاه به همراه نداشت.
ناپلی‌ها که در زمین خود روز یکشنبه با یک گل اودینزه را شکست دادند باید به خاطر احساسات کنترل‌نشده جمعی از هواداران خود مبلغ 15 میلیون لیر جریمه بپردازند و جدای از آن دیدار حساس خود در برابر فیورنتینا در 16 بهمن را در پالرمو برگزار ‌کنند. ناپلی‌ها این مجازات را عادلانه ذکر کرده و گفتند نسبت به آن اعتراض ندارند. (‌صفحه 23‌)