آشتی هندی‌ها با سالن‌های نمایش؟

آشتی هندی‌ها با سالن‌های نمایش؟

آیا بازگشایی تعداد بیشتری از سالن‌های نمایش در هند، باعث اکران عمومی فیلم‌های بلاک‌باستری بالیوود خواهد شد؟ منتقدان سینمایی و دست‌اندرکاران هنر هفتم در این کشور آسیایی، از اقدام جدید دولت حمایت کرده و ابراز امیدواری می‌کنند که نمایش عمومی فیلم‌های پرسروصدا با حضور ستارگان مشهور از سر گرفته شود. وزارت کشور هند در بیانیه‌ای اعلام کرد از اول فوریه (امروز) سالن‌های سینما در سراسر خاک هند می‌توانند تا 70درصد ظرفیت و گنجایش خود بلیت بفروشند.
تا قبل از این، سینماها مجاز به پرکردن 50 درصد ظرفیت خود را بودند. سالن‌های نمایش که از اواسط ماه اکتبر دوباره بازگشایی شدند، نتوانستند تماشاگران مشتاق را دوباره جذب خود کنند. به‌جز ترس مردم از مبتلا شدن به بیماری کرونا، عدم اکران عمومی فیلم‌های بزرگ هم دلیلی برای عدم استقبال عمومی از بازگشایی دوباره سینماها بود. در شرایط فعلی، اهل فن ابراز امیدواری می‌کنند که با 70 درصدی شدن ظرفیت سالن‌های نمایش، تهیه‌کنندگان مطرح بالیوود فیلم‌های بزرگ خود را راهی پرده نمایش کنند.
اکثر تهیه‌کنندگان هندی بعد از شیوع کرونا و تعطیلی سالن‌های سینماها، زمان نمایش عمومی آثارشان را به عقب انداختند و تا امروز حاضر نشده‌اند آنها را روانه پرده سینماها کنند. نگرانی آنها این است که تماشاگران از محصولات‌شان استقبالی نکنند و با یک شکست سخت تجاری روبه‌رو شوند. به همین دلیل، از زمان بازگشایی دوباره سالن‌های نمایش تعدادی فیلم کم‌اهمیت با حضور بازیگران معمولی و غیرستاره اکران عمومی شده است.
با این حال، از تامیل خبر می‌رسد که استقبال عمومی از درام «مستر/ آقا» بسیار خوب بوده است. رسانه‌های گروهی از این فیلم به‌عنوان اولین اثر بزرگ سینمای هند اسم می‌برند که از زمان شیوع کرونا اکران عمومی شده است. ویجی، سوپراستار تامیلی در این درام اکشن نقش مردی الکلی را دارد که به یک مرکز تربیت و تادیب فرستاده می‌شود. او در آنجا با مدیر سختگیر و بیرحم مرکز رودررو می‌شود. تماشاگران سینما برای دیدن فیلم بیش از 200 کرور (حدود 28 میلیون دلار) پرداخت کرده و آن را تبدیل به موفق‌ترین فیلم سال 2021 گیشه نمایش هند کرده‌اند./ باکس‌آفیس