عهد دوباره با تماشاگران

عهد دوباره با تماشاگران


قهرمان اکشن موفق این روزهای سینما، یک بار دیگر اعلام کرد دست از بازی در نقش‌های اکشن می‌کشد. لیام نیسن 68 ساله که در چند سال اخیر یکی از موفق‌ترین بازیگران گونه اکشن بوده و با وجود سن و سال بالا با جوان‌های این رشته رقابت می‌کند، در گفت‌و‌گویی از بازی در نقش‌های اکشن اعلام بازنشستگی کرد. بازیگر مجموعه اکشن موفق «ربوده شده» در صحبت با نشریه هالیوود ریپورتر، از خستگی حرف زده و می‌خواهد نقش‌های اکشن و پرتحرک را رها کند.
به گفته نیسن: «من الان پیرمردی 68 ساله هستم که تا چند ماه دیگر وارد 69 سالگی می‌شوم. بازیگری را خیلی دوست دارم و فعلا نمی‌خواهم آن را رها کنم. اما استراحت اجباری ناشی از بیماری کووید ـ 19، مرا به یاد استراحت انداخت! تازه متوجه شدم که نیازی به انجام کارهای پرتحرک و پرجنب و جوش ندارم و می‌توانم زندگی آرام‌تری داشته باشم. به این نتیجه رسیدم که دور نقش‌های اکشن و فیلم‌های این گونه سینمایی را خط بکشم و در گونه‌های آرام‌تری چون درام و ملودرام متمرکز شوم. حالا که به خودم نگاه می‌کنم، احساس کسی را دارم که از نفس افتاده است.»
نیسن در شرایطی به موضوع از نفس افتادن خود اشاره می‌کند که یک‌سال قبل هم حرف‌های مشابهی را در رابطه با نقش‌هایش مطرح کرد و گفت دیگر در نقش‌های پرتحرک و بزن بزن بازی نخواهد کرد. اما با وجود این اعتراف، تماشاگران طی چند ماه گذشته او را در دو نقش اکشن جدید دیدند! دو اکشن پرتحرک «دزد شریف» و «تیراندازماهر» بازیگر ایرلندی‌تبار سینما را در نقش‌هایی شبیه نقش معروف مجموعه فیلم ربوده شده به نمایش گذاشتند. جالب این که تماشاگران سینما با وجود کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن، استقبالی نسبی از این فیلم‌ها کردند. حالا باید دید نیسن این‌بار بر سر وعده‌ای که داده، می‌ماند یا دوباره عهدشکنی خواهد کرد./ هالیوود ریپورتر