جشن تلویزیون در روز پدر

تدارک تلویزیون در آستانه میلاد حضرت علی(ع)

جشن تلویزیون در روز پدر

 شبکه‌های سیما با تدارک بیش از 115ساعت برنامه در ساختارهای مختلف و متنوع ازجمله جنگ‌های شاد، مسابقات، پویانمایی، مستند، در شب و روز عید بزرگ 13رجب، ولادت امام‌علی(ع) و روز پدر، لحظاتی شاد و معنوی را پیشکش مخاطبان می‌کنند.
 «حکایت خوبان» در شبکه یک
برنامه «حکایت خوبان» به تهیه‌کنندگی هادی سمیعی پنجشنبه و جمعه (7 و 8 اسفندماه) از مشهد مقدس به‌صورت زنده با اجرای علیرضا قوامی پخش می‌شود.
این برنامه با حضور کارشناس مذهبی حجت‌الاسلام موسوی‌مطلق و مهمانان مختلف روی آنتن می‌رود. شاعران آیینی، حامد عسگری و احمد علوی و هنرمندان و ورزشکاران پخش می‌شود. حکایت خوبان پنجشنبه 7 اسفندماه ساعت 9 و 30 دقیقه، 12 و 30 دقیقه و 23 و 15دقیقه و جمعه 8 اسفندماه ساعت 9و 30 دقیقه، 19 و 30 دقیقه و 23 و 15 دقیقه روی آنتن می‌رود.
«مسابقه‌ایران» با محوریت پرداختن به ولادت حضرت‌علی(ع) و روز پدر پنجشنبه ساعت 19 و 30 دقیقه با حضور شرکت‌کنندگان پخش می‌شود.
«هزار و یکشب» شبکه 2
برنامه شبانگاهی «دست در دست» کاری از گروه معارف و به تهیه‌کنندگی هادی خدادی امروز و پنجشنبه (6 و 7 اسفند) در قالب یک ویژه‌برنامه شاد روانه آنتن خواهد شد. این برنامه با حضور مهمانان فرهنگی و هنری و خواننده‌های خوب کشورمان فضایی بانشاط و گفت‌وگوهایی صمیمانه و شنیدنی برای مخاطبان تدارک دیده است که بعد از گفت‌وگوی ویژه خبری حوالی ساعت 23 و 30 دقیقه در جدول پخش برنامه‌های شبکه دوی سیما قرار دارد.
برنامه «زعفران» کاری از گروه اجتماعی و فرهنگی به تهیه‌کنندگی محمد سلوکی نیز جمعه ساعت 10 به‌صورت منعطف با این میلاد خجسته روانه آنتن می‌شود.
«مخاطب خاص» شبکه 3
مراسم جشن ولادت مولی‌الموحدین حضرت‌علی (ع) امروز 6 اسفندماه ساعت 19 و 15 دقیقه از حرم حضرت‌معصومه(س) به‌طور مستقیم از شبکه سه سیما پخش می‌شود.
همچنین برنامه «مخاطب خاص» پنجشنبه 7 اسفند ساعت 23 و 30 دقیقه از کربلای معلی با دعوت از آیت‌ا... سیدمهدی میرباقری مخاطبان خود را مهمان جشن ولادت می‌کند.
«اهالی‌شب» شبکه 4
«اهالی‌شب» به‌مناسبت ولادت امام‌علی(ع) و روز پدر تدارک ویژه‌اى دیده و روی آنتن شبکه چهار می‌رود. این برنامه ساعت 23 با حضور مهمان‌های ویژه پخش می‌شود.
جشن پدرانه شبکه 5
گروه معارف شبکه پنج سیما به مناسبت ولادت با‌سعادت حضرت علی (ع) با برنامه ظهرگاهی تانیایش، پخش میان‌برنامه و کلیپ‌های مولود‌خوانی، میلاد فرخنده حضرت علی ( ع) را جشن می‌گیرد. مسابقه تلویزیونی «پنج ستاره» گروه اجتماعی شبکه پنج، ویژه میلاد باسعادت حضرت علی(ع) به صورت زنده امروز و پنجشنبه (6 و 7 اسفندماه) ساعت 21 و 20 دقیقه روی آنتن می‌رود. «قرنطینه» دیگر برنامه گروه اجتماعی است که پنجشنبه هفتم اسفند ساعت 17 و 10 دقیقه گفت‌وگویی متفاوت با مهمان برنامه خواهد داشت.
 «کی میاد ستاره‌چینی» شبکه آموزش
برنامه «کی میاد ستاره‌چینی» ویژه‌برنامه‌ای به این مناسبت پنجشنبه ساعت 21 و 45 دقیقه روی آنتن شبکه هفت می‌فرستد.
همچنین برنامه‌های «صبحی دیگر»، «زنگ هفت»، «هفت آسمان»، «مدرسه تلویزیونی» و «دوربین هفت» نیز به بزرگداشت میلاد حضرت علی علیه‌السلام و روز پدر می‌پردازد.
 «نسیم آوا»ی شبکه نسیم
«نسیم آوا» شبکه نسیم در روز ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر ساعت 22 و 30 دقیقه روی آنتن می‌رود.
همچنین برنامه‌های «کودک‌شو» پنجشنبه هفتم اسفند ماه ساعت 20 و «شوت‌بال» امروز ساعت 21 و 30 دقیقه منعطف با حال و هوای روز میلاد روی آنتن شبکه نسیم می‌رود.
 حال و هوای نجف اشرف در شبکه افق
در روز پنجشنبه هفتم اسفند ماه، چند بخش ویژه از شبکه افق پخش خواهد شد. یکی از بخش‌های ویژه این روز نماآهنگ علمدار محمد (ص) است که توسط گروه همخوانی نورالرضا(ع) اجرا می‌شود. این نماآهنگ به سفارش معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی تهیه شده است. نماآهنگ «خانه پدری» نیز که در آن شاعر اهل بیت سیدحمیدرضا برقعی به مدح مقام حضرت علی (ع) می‌پردازد در این روز خجسته از شبکه افق پخش خواهد شد.