ایجاد ۳۰۰۰شغل جدید و کمک بلاعوض ۱۰میلیونی به زلزله‌زدگان سی‌سخت

محمد مخبر در سفر به کهگیلویه و بویراحمد خبرداد:

ایجاد ۳۰۰۰شغل جدید و کمک بلاعوض ۱۰میلیونی به زلزله‌زدگان سی‌سخت


رئیس ستاد اجرایی فرمان امام از اعطای وام بلاعوض برای بازسازی خانه‌های تخریب‌شده در زلزله اخیر استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
محمد مخبر افزود: چند محموله حامل هزاران بسته غذای آماده، پتو، چادر، بخاری، اقلام بهداشتی و ضدکرونایی به این منطقه ارسال و بین مردم توزیع کردیم. دو آشپزخانه مجهز برای طبخ ۳۰۰۰غذای گرم درهر وعده و یک کاروان سلامت برای ارائه خدمات رایگان پزشکی و دارویی در سی‌سخت مستقر و راه‌اندازی کردیم.
وی افزود: باتوجه به برودت هوا در این شهرستان، از دیروز بیش از ۱۰۰کانکس برای اسکان موقت زلزله‌زده‌ها و ۱۰۰سرویس بهداشتی مجزا در سی‌سخت به ارزش دو میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان توسط ستاد اجرایی فرمان امام ارسال و مستقر شد و اگر احساس کنیم منطقه به تعداد کانکس بیشتری نیاز دارد، بازهم خواهیم فرستاد.
مخبر با اشاره به تخریب بخش زیادی از منازل مردم گفت: اولویت، بازسازی خانه‌هایی است که ۱۰۰درصد تخریب شده‌اند و به این منظور ستاد اجرایی فرمان امام ۱۰میلیون تومان وام بلاعوض به صاحبان این منازل اعطا می‌کند. وی افزود: بازسازی خانه‌هایی که در خانواده آنها دو معلول یا بیشتر وجود دارند را به طور کامل و ۱۰۰درصد به عهده می‌گیریم. ضمن این‌که مبلغی را هم دراختیار بنیاد مسکن و گروه‌های جهادی برای بازسازی و مرمت خانه‌های مردم قرار خواهیم داد. همچنین پس از عادی شدن شرایط زندگی مردم در این منطقه، بسته‌های لوازم خانگی هم به خانواده‌های آسیب‌دیده اهدا می‌کنیم.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام درخصوص طرح‌های اشتغال‌زایی ستاد در استان نیز گفت: اجرای ۱۰۰۰طرح با ظرفیت ایجاد ۳۰۰۰شغل جدید و سرمایه‌گذاری ۱۳۰میلیارد تومان در استان کهگیلویه و بویراحمد در دستور کار ستاد قرار دارد، ضمن این‌که به‌زودی خبرهای خوبی در زمینه راه‌اندازی و احیای کارخانه‌های نیمه‌تعطیل و نیمه‌کاره این شهرستان برای مردم خواهیم داشت .