بازی با آتش‌نشانی

بازی با آتش‌نشانی


اسباب‌بازی‌های جدید کانون با همکاری آتش‌نشانی، سازمان بین‌المللی دانشگاهیان و چند بخش خصوصی و دولتی دیگر تولیدشده‌اند
پنج سرگرمی و اسباب‌بازی جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نام‌های شوآن، طوطی و بقال، سیمرغ، حامی ایمنی و تئاتر اسباب‌بازی در ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی رونمایی شد. روابط عمومی کانون خبر داده این اسباب‌بازی‌ها با مشارکت بخش خصوصی و دولتی ازجمله آتش‌نشانی تولیدشده‌اند.
محسن حموله، مدیرکل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون و دبیر ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی می‌گوید برای ساختن آینده، نیازمند ملزوماتی هستیم که بخش عمده آن از طریق بازی فراهم می‌شود و سیدجلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران نیز درباره تولید اسباب‌بازی «آتش‌نشان؛ حامی ایمنی» توجه بیشتر به مسائل فرهنگی ا در جامعه کلید اصلی رفع مشکلات دانست و گفت: گرچه کار آتش‌نشانان بیشتر سخت‌افزاری است اما اهمیت مسائل فرهنگی در حل بسیاری از مشکلات جامعه را متوجه هستیم.
ملکی بابیان این‌که برای راه‌اندازی یک ایستگاه آتش‌نشانی میلیاردها تومان از بودجه کشور باید هزینه شود، افزود: با نگاه فرهنگی در مدیریت شهری می‌توان بسیاری از این هزینه‌ها را کاهش داد.
وی یکی از راهکارهای ارائه آموزش‌های ایمنی را بهره‌گیری از سرگرمی‌ها و اسباب‌بازی‌های کودکان عنوان و خاطرنشان کرد: توجه به مسائل فرهنگی و حوزه بازی و اسباب‌بازی می‌تواند یکی از بهترین ابزارها برای جلوگیری از حوادث و آسیب‌های حوزه ایمنی باشد.
محمدرضا شمشیرگر، مدیرعامل سازمان بین‌المللی دانشگاهیان در ایران نیز درزمینه دلیل ورود دانشگاهیان به حوزه تولید اسباب‌بازی و مشارکت این سازمان با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تولید شوآن توضیح داد، «شوآن» یک اسباب‌بازی دوستدار محیط‌زیست است.
عماد ارغند، طراح بازی «طوطی و بقال» نیز درباره این بازی توضیح داد: این بازی براساس متون کهن فارسی طراحی‌شده و ساخت این محصول، تجربه بسیار خوبی بود که ما را با نکته‌ها، پندهای نهفته در ادبیات کهن آشنا کرد و امیدواریم در تأمین کیفیت و تولید محصولاتی از این جنس همواره پیشرو‌ باشیم.
بازی رومیزی «سیمرغ» با طراحی آیدین مهدی‌زاده برگرفته از منطق‌الطیر عطارنیشابوری و «مجموعه‌تئاتراسباب‌بازی» باطراحی احمد شهدادی، کارشناس سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون عنوان دو محصول دیگر این حوزه بود که از سوی اداره‌کل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان تولید و رونمایی شد.