حق با شماست

حق با شماست

# قیمت_ خانه
فلاحی از تهران:
واقعا عجیب است که با مبلغ بیشتر از یک میلیارد تومان که به دست آوردنش واقعا سخت است، نمی‌شود در تهران خانه مناسبی خرید. واقعا با این هزینه‌ها و رشد روزافزون قیمت خانه قرار است به کجا برسیم و چه آینده‌ای برای اقشار متوسط و رو به پایین جامعه در پیش است؟

# گودبرداری_شبانه
صدر از تهران:
گودبرداری برای ساختمان‌سازی درست از نیمه‌های شب و زمان استراحت اهالی آغاز می‌شود و تا ساعت‌های آغازین روز ادامه دارد؛ موضوعی که به مدت سه شبانه‌روز،خواب راحت و آرام را از ما و دیگر همسایه‌ها گرفته بود. اعتراض به کلانتری و شهرداری هم به‌جایی نرسید و سازنده‌ها به روش خودشان ادامه دادند. واقعا نمی‌شود فکری به حال این روند ساخت‌وساز کرد؟ نمی‌شود مجوز تردد برای این خودروهای سنگین را در ساعاتی غیر از شب صادر کرد که ساخت‌وساز، این‌طور آرامش مردم را بر هم نزند؟

# قدرت_ خرید
شفیعی از سمنان:
طبق اعلام رسمی مسؤولان، قدرت خرید بازنشسته‌ها و کارگران تأمین اجتماعی 63درصد کاهش‌یافته است. در شرایطی که به این موضوع ناخوشایند واقف هستیم، چرا فکری اساسی برای  افزایش درآمد این قشر از جامعه نمی‌شود؟

# نام_ مادر
صابری فرد از اصفهان:
قرار بود در سال99، نام مادر روی کارت ملی فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی نوشته شود؛ درحالی‌که در ماه پایانی سال هستیم، هنوز این اتفاق نیفتاده است. سؤال من این است که چرا باوجود تایید و حمایت معاونت زنان ریاست جمهوری از این موضوع، این رویکرد عملی و اجرانشده است؟

#حمایت_ زنان
مهربان از تهران:
متوجه شده‌ام لایحه‌ای به‌نام حمایت از زنان در برابر خشونت وجود دارد که در صورت ضرورت و در شرایط خاص، اجازه خروج از کشور برای زنانی را که به دلایل غیرمنطقی از طرف همسر اذن خروج نگرفته‌اند ، صادر می‌کند. پس چرا در مورد اخیر، چنین قانونی اجرایی نشد؟
ضمیمه قاب کوچک