رسوایی زیر وزنه‌

محرومیت و تعلیق کمیته پیشکسوتان جریمه اقدام هنجارشکن وزنه‌بردار

رسوایی زیر وزنه‌

تیم وزنه‌برداری پیشکسوتان در مسابقات جهانی با یک مدال طلا و ۴مدال نقره به عنوان پنجمی رسید.‌ یکی از اتفاقات تلخ این دوره از رقابت‌ها عبور یکی از پیشکسوتان وزنه‌برداری از خطوط قرمز ایران اسلامی بود. مصطفی رجایی که موفق به کسب مدال نقره این مسابقات شده بود در سکوی اهدای مدال در کنار نماینده رژیم اشعالگر قدس قرار گرفت و بدون توجه به خطوط قرمز و ارزش‌های نظام، پرچم ایران را در کنار پرچم رژیم صهیونیستی قرار داد. 

به دنبال این اتفاق، فدراسیون وزنه‌برداری ضمن محکوم کردن اقدام وزنه‌بردار پیشکسوت تیم ایران، با انتشار بیانیه‌ای گفت: مواضع فدراسیون وزنه‌برداری همسو با مواضع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و این فدراسیون ضمن در نظر گرفتن محرومیت مادام‌العمر حضور در کلیه اماکن ورزشی برای ورزشکار خاطی (مصطفی رجایی)، سرپرست تیم اعزامی (حمید صالحی‌نیا) را نیز از سمت خود برکنار کرد و پس از بررسی‌های بیشتر، با همه خاطیان برخوردی جدی و قاطع صورت خواهد گرفت. سجاد انوشیروانی، رئیس فدراسیون نیز درباره حواشی پیش آمده در مسابقات پیشکسوتان جهان گفت: حواشی پیش آمده قطعا از نظر فدراسیون غیرقابل قبول و غیرقابل بخشش است. مواضع جمهوری اسلامی اولویت اصلی این فدراسیون است. او ادامه داد: پس از اطلاع از این اتفاق غیرقابل بخشش با خاطیان برخورد جدی صورت گرفت و ورزشکار خاطی به صورت مادام‌العمر محروم شد ضمن این که از این پس تمام فعالیت‌های کمیته پیشکسوتان منحل خواهد شد.
او در پایان گفت: ضمن عذرخواهی از رهبرانقلاب، خانواده‌شهدا و همه مردم ایران قطعا در خانواده وزنه‌برداری دیگر شاهد چنین اتفاق‌هایی نخواهیم بود.