سویه‌های کرونا در مبتلایان به آسم

سویه‌های کرونا در مبتلایان به آسم


 کرونا ویروس اخیرا جهش‌های متعددی یافته و با عناوین انگلیسی، آفریقایی، برزیلی، هندی و... با قدرت انتشار بسیار بالا از طریق تنفس باعث آلوده‌شدن افراد مختلف می‌شود. با توجه به تغییرات ژنتیک ویروس و با توجه به تفاوت بدن انسان‌ها و تغییر قدرت انتشار ویروس کرونا، سویه‌های کشنده‌تر این ویروس با خطرات بالقوه شدیدی که هنوز اطلاعات کافی در این مورد وجود ندارد، می‌تواند برای تمام سنین تهدید کننده باشد.
در این میان افراد مبتلا به آسم با ریه تحریک‌پذیر به‌عنوان هدف این ویروس، می‌توانند درگیری شدیدی داشته‌باشند لذا درمان مبتلایان به آسم درگیر با ویروس کرونا نیز می‌تواند مشکلات عدیده‌ای را به همراه داشته باشد. لذا بهترین و مهم‌ترین راه پیشگیری و قطع انتقال ویروس کرونا و همچنین سایر سویه‌های انگلیسی، آفریقایی، هندی (دلتا) و دیگر سویه‌های احتمالی که در آینده ایجاد می‌شود، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به‌ویژه استفاده از ماسک و حضورنیافتن در تجمعات و دوری از هرگونه دورهمی است. حفظ فاصله اجتماعی، جداسازی و قرنطینه افراد مشکوک باید به‌دقت انجام شود تا ان‌شاءا... شاهد کنترل بیماری در جامعه و حفاظت افراد باشیم.
همچنین افراد واکسینه‌شده نیز باید مراقب خود باشند. در نهایت باید توجه کنیم با رعایت شیوه‌نامه‌ها، از استرس و نگرانی شدید هم باید پرهیز کرد و لازم است با مهار استرس شدید، از تضعیف سیستم ایمنی و افزایش ابتلا ممانعت کرده و با تکیه بر راهکارهای ارائه شده از جانب وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا از خود و دیگران محافظت کنیم.