سنجاب پرنده

دیروز در دهکده المپیک این کلمه را همه بر زبان آوردند

سنجاب پرنده

محمد‌علی گرایی و حرکتی به نام «سنجاب پرنده»! اینجا از صبح تا می‌فهمند ایرانی هستی چشم‌ها را گرد می‌کنند، دست‌ها را باز و‌ حالت بلند کردن می‌گیرند؛ یعنی دیدیم که کشتی‌گیرتان چه کار کرد. کل دهکده پر شده بود از حرف‌هایی درباره کشتی‌گیر ایرانی. انصافا کیف کردیم اما ای‌ کاش انتهایش به یک مدال خوشرنگ می‌رسید. حریف به قول هادی عامل، چغر بود و بد بدن. مثل بتون بود و تکان نمی‌خورد. بی‌جهت نیست که اگر اسمش را جست‌وجو کنید می‌بینید که مقابل افتخاراتش نوشته:مدال طلای جهان و نقره المپیک. صحبت از تاماش لورینچ مجارستانی است که این بار آمده بود تا کلکسیون افتخاراتش را تکمیل کند. رفقایش که کنار ما نشسته بودند می‌گفتند «فقط طلا می‌خواهد.» دیروز صبح که گرایی و ساروی توفان به راه انداختند بنا دل تو دلش نبود. هم خودش امیدوار بود و هم ایرانی‌هایی را که در سالن بودند امیدوار می‌کرد:«شرایط برای مسابقات بعد‌از‌ظهر بهتر است، من که از خدایم است طلا بگیریم.» بنا گفت و گفت و گفت و ما هم رویاپردازی کردیم. رویایی که هر چه بیشتر به آن چنگ می‌زدیم دست‌نیافتنی‌تر می‌شد. بعد‌از‌ظهر شد. ابتدا گرایی مقابل حریفی از مجارستان که توصیفش کردیم. غم شکستش هنوز هم وجود دارد. راستش انتظارش را نداشتیم. یک‌جورهایی روی مدال طلا یا نقره‌اش حساب کرده بودیم. از صبح هم که امیدوار بودیم اما نشد. رسیدیم به ساروی. حریفش آرتور آلکسانیان، دارنده مدال طلای المپیک‌ و جهان بود. نمی‌گوییم از پیش بازنده اما کشتی سختی بود. اگر ساروی به فینال می‌رسید یکی از شگفتی‌های المپیک رقم می‌خورد. ساروی هم باخت تا برای مدال برنز بجنگد. مدالی که شاید به خوشرنگی طلا نباشد اما اگر ساروی آن را بگیرد نور علی نور است در این بی‌مدالی یک هفته اخیر کاروان!

بنا: امروز صد‌در‌صد 2 مدال برنز می‌گیریم
محمد بنا، سرمربی تیم‌ملی کشتی فرنگی بعد از دومین روز رقابت‌ها درباره عملکرد کشتی‌گیران کشورمان توضیحاتی می‌دهد. او معتقد است مشکلات داوری روی نتایج کسب شده اثر داشت. دیروز ساروی و گرایی از رسیدن به فینال بازماندند. امین میرزازاده هم نتوانست مدال برنز را کسب کند. بنا اما برای امروز قول مدال می‌دهد.
صبح دیروز بچه‌ها(گرایی و ساروی) با دو برد خوشحال‌مان کردند ولی بعد‌از‌ظهر در رسیدن به فینال ناکام بودند.
امروز دو رقابت برای برنز داریم. انشاءا... مدال‌هایشان صد‌در‌صد است. البته اگر اتفاق عجیب یا حادثه‌ای رخ ندهد.
نمی‌خواهم بهانه‌گیری کنم ولی به نظرم در کشتی علی(گرایی) داوری یک مقدار ایراد داشت. هادی(ساروی) هم اشتباهی کرد که به نظرم مسائل داوری روی این اشتباه اثرگذار بودند.
ما با تیم جوانی به رقابت‌های المپیک آمده‌ایم. فعلا دو شانس مدال برنز داریم. امین میرزازاده هم بدشانس بود. دو قهرمان جهان در گروهش قرار داشتند.
امروز محمدرضا گرایی هم روی تشک می‌رود. جوان و خوب است. از وزن دیگری به 67 کیلوگرم آمده. تا الان عملکرد خوبی داشته است. البته در گروه خیلی سختی قرار گرفته. بهترین‌ها و قهرمان‌ها در گروهش هستند. باید ببینیم چکار می‌کند.



حریفان گرایی مشخص شدند
محمدرضا گرایی، کشتی‌گیر فرنگی ایران امروز در وزن 67 کیلو کار خود را آغاز می‌کند. او پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف هورتا از کلمبیا می‌رود و در صورت پیروزی بر این کشتی‌گیر در دور سوم با برنده کشتی میان استابلر، قهرمان جهان از آلمان و مته نمس از صربستان کشتی می‌گیرد. در این وزن 17 نفر حضور دارند. در گروه گرایی اسماعیل بوررو، قهرمان جهان و المپیک از کوبا نیز حضور دارد.