هیچ چیز غیر از کرونا

مرور حاشیه‌های روز پایانی المپیک

هیچ چیز غیر از کرونا




المپیک هم تمام شد. توکیو میزبان جنجالی‌ترین و تاریخی‌ترین المپیک تاریخ بود و در واقع کرونا این کار را کرد.  مرور حاشیه‌های آخرین روز المپیک توکیو خالی از لطف نیست.
میزان رضایت، زیر 40‌درصد
رقابت‎های المپیک توکیو به پایان رسید و مخالفت ژاپنی‎ها با این رقابت‌ها ادامه دارد. آخرین نظرسنجی در رابطه با میزان رضایتمندی از برگزاری این رقابت‌ها نشان داد فقط 36‌درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی رضایت داشتند. پیش از آغاز المپیک میزان مخالفت با المپیک بالای 80‌درصد بود.
انتقاد دوباره تایمز
نشریه تایمز در گزارشی به تفصیل درباره وضعیت خطرناک شیوع ویروس کرونا در کشور ژاپن پرداخت و نوشت از این رقابت‌ها هیچ چیزی جز کرونا باقی نماند.
برگزار نمی‌شد بهتر بود
نشریه هرالد کره‌جنوبی نیز بار دیگر به این رقابت‌ها تاخت و نوشت برگزار نشدنش بهتر از برگزار شدنش بود. این نشریه کره‌ای یکی از رسانه‌های مخالف برگزاری المپیک توکیو بود.
اخراج برای آزار اسب
مربی تیم پنجگانه آلمان به دلیل مشت زدن به اسب از بازی‌های توکیو اخراج شد. کیم رایزنر مربی تیم آلمان قصد داشت به سوارکار کشورش کمک کند تا اسب خود را کنترل کند و به همین دلیل به اسب مشت زد. دادن کارت مشکی به کیم رایزنر او را از ادامه بازی‌های المپیک توکیو محروم کرد.
رکوردشکنی فلیکس در دو‌و‌میدانی
الیسون فلیکس آمریکایی پس از کسب مقام سوم دوی 400‌متر به عنوان پرافتخارترین زن تاریخ دوومیدانی نام خود را جاودانه کرد. او در پنجمین المپیک دوران ورزشی خود نمایش بسیار خوبی در توکیو داشت. فلیکس که پیش از این بیش از هر ورزشکار دوومیدانی‌کار تاریخ موفق به کسب مدال طلای قهرمانی جهان شده بود، با برنزی که در 400 متر گرفت، شمار مدال‌های المپیک خود را به عدد 10 رساند. او با این عملکرد توانست رکورد 10 مدال کارل لوئیسِ افسانه‌ای را بشکند.