ایتالیا، غیرمنتظره در توکیو

ایتالیا، غیرمنتظره در توکیو

در بین 10 تیم بالای جدول توزیع مدال‌ها در المپیک، به عقیده خیلی‌ها عملکرد کاروان المپیک ایتالیا دور از انتظار بوده است. تعداد مدال‌های کاروان ایتالیا تا به اینجا به عدد 38 رسیده و توانسته رکوردشکنی کند. بهترین عملکرد آنها در تاریخ المپیک به بازی‌های 1960 رم برمی‌گردد که در مجموع 38 مدال کسب کردند. ایتالیایی‌ها بخش مهمی از این موفقیت را مدیون عملکرد خیره کننده تیم دوومیدانی خود هستند.
تیم دوومیدانی ایتالیا در بازی‌های امسال توکیو توانست در چهار ماده به مدال طلا برسد. ایتالیا پیش از این در تاریخ رقابت‌های المپیک بیش از سه طلا در دوومیدانی کسب نکرده بود. آخرین و چهارمین مدال طلای آنها در دوی 4 در صدمتر مردان بود که توانستند تیم انگلیس را با اختلاف یک صدم ثانیه شکست دهند. پیش از این، ایتالیا در دوی 100 متر مردان، ماراتن و پرش ارتفاع موفق به کسب مدال طلا شده بود. به همین دلیل بود که روزنامه ایتالیایی کوریره دلاسرا برای گزارش خود این تیتر را انتخاب کرد: ایتالیا به رویاپردازی خود ادامه می‌دهد، ما سریع‌ترین‌ها در جهان هستیم.  
از طرف دیگر، پیروزی ایتالیا مقابل انگلیس باعث شد تا آتزوری یک بار دیگر برابر یک تیم ورزشی از انگلیس به برتری برسد، همین ماه گذشته در ومبلی لندن بود که تیم ملی فوتبال انگلیس در فینال یورو 2020 در ضربات پنالتی برابر آتزوری شکست خورد و قهرمانی اروپا را از دست داد. ‌این موفقیت مهم باعث شد تا تیتر اول روزنامه‌های ایتالیا به دوی 4 در صد متر المپیک اختصاص یابد؛ جایی که بازهم می‌توان رد پای کری بازگشت قهرمانی به خانه را در آن ببینیم.
از طرف دیگر، این موفقیت آن قدر برای ایتالیا ارزشمند بود که سرجیو ماتارلا، رئیس‌جمهور این کشور بعد از اتمام مسابقه دوومیدانی به سرعت با جیوانی مالاگو، رئیس کمیته ملی المپیک این کشور تماس گرفته تا ضمن تقدیر از عملکرد ورزشکاران، آنها را بعد از اتمام المپیک به قصر خود در رم دعوت کند.