افشاگری قربانی آزار جنسی علیه آقای فرماندار

افشاگری قربانی آزار جنسی علیه آقای فرماندار

یكی از دستیاران ارشد سابق اندرو كومو كه نامش در راس فهرست
 ۱۱ زنی است كه فرماندار نیویورك را متهم به آزارجنسی كرده‌اند، با شكستن سكوت خود برای نخستین بار در گفت‌وگویی تلویزیونی علیه این چهره ارشد حزب دموكرات سخن گفت.
بریتنی كامیسو می‌گوید آقای كومو دو بار بدن او را بدون كسب رضایت لمس كرده و یك بار هم بدون اجازه تلاش كرده لب‌های او را ببوسد. خانم كامیسو روز دوشنبه، نهم اوت، در مصاحبه‌ای تلویزیونی كه شبكه سی‌بی‌اس آمریكا پخش كرد، گفت در هنگام وقوع این وقایع ادعایی، او جرات نكرده شكایت كند. چراکه از قدرت و نفوذ فرماندار نیویورك هراس داشته، اما اكنون معتقد است اندرو كومو باید برای اعمالش در برابر قانون پاسخگو باشد.
بریتنی كامیسو درباره علت این‌كه نامش در راس شاكیان اندرو كومو قرار گرفته به سی‌بی‌اس گفت: «شاید به این علت كه من تنها زنی - در میان شاكیان - هستم كه اندرو كومو به او دست‌درازی كرده و با لمس بدون رضایت من را آزارجنسی داده است.»
علنی شدن جزئیات ادعای بریتنی كامیسو به آن علت مهم است كه آقای كومو به هنگام تكذیب اتهام‌ها و عذرخواهی از زنان شاكی چند بار تاكید كرده بود كه هیچ‌گاه هیچ زنی را لمس نامناسب نكرده و اگر چه قبول دارد كه ممكن است رفتار و گفتارش نامناسب بوده، اما دستش به كسی نخورده است.
ادعایی كه حالا با اتهام‌های طرح‌شده از سوی خانم كامیسو مغایرت كامل دارد. نتیجه تحقیقات دفتر لیتیتیا جیمز، دادستان كل ایالت نیویورك كه گزارش آن هفته گذشته منتشر شد، تصریح كرده كه رفتارهای ادعایی آقای كومو با این زنان، بر خلاف قوانین ایالتی و فدرال است. این تحقیقات كه از سال گذشته میلادی آغاز شده بود، چندین ماه طول كشید و طی آن بازرس‌های دادستانی با حدود ۲۰۰ نفر از جمله كارمندان دفتر فرمانداری مصاحبه كردند.
كریگ اپل، كلانتر ناحیه آلبانی در ایالت نیویورك تصدیق كرده كه یك پرونده جنایی علیه آقای كومو در این ناحیه تشكیل شده كه شاكی اصلی آن خانم كامیسو است.
اندرو كومو، فرماندار ۶۳ ساله و دموكرات نیویورك، همه اتهام‌های جنسی علیه خود را رد كرده و در برابر فشارها برای استعفاء از مقامش مقاومت می‌كند.