مرور و عبور

مرور و عبور

گفت‌وگوی بوق اشغال با گلاب آدینه
بازی اول؟ در نقش شاپرک.
اول بازی؟ آشنایی با مهدی هاشمی.
طعم آغاز شهرت؟ رضایت خانواده.
تلقی اکنون؟ تلخ و شیرین.
گم شدن در جمعیت خیابان؟ خیابان برلن کوچه مهران.
گوش دادن به شایعات؟ گلاب آدینه و مهدی هاشمی از هم جدا شده‌اند. پسرشان پیش گلاب است و دخترشان پیش مهدی هاشمی (ما یک بچه بیشتر نداریم)‌.
احساس پشیمانی از دروغ گفتن؟ دروغ 10سالگی که باعث تنبیه دوستم شد
قهر و آشتی پیاپی؟ فقط با دخترم.
اگر مهدی هاشمی در زندگی واقعی سلطان بود؟ دچار کسالت می‌شدم و شایعه طلاق به وقوع می‌پیوست.
اگر شبان بود؟ دست‌کم طبیعت را داشتیم.
تصمیم دقیقه 90 زندگی؟ طلب بخشایش. (صفحه 5)



تبعات برد ایران مقابل عربستان
به دنبال شکست 2 بر صفر تیم ملی فوتبال عربستان در برابر ایران همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شد اسلوبودان سانتراچ، سرمربی یوگسلاو این تیم از سمت خود برکنار شد. به گزارش رویترز، فدراسیون فوتبال عربستان اواخر دوشنبه‌شب ضمن انتشار بیانیه‌ای دراین‌باره اعلام کرد: ناصر الجوهر، دستیار سانتراچ مربیگری تیم عربستان را در مسابقات آینده به عهده خواهد گرفت. بر اساس این بیانیه تصمیم برکناری سانتراچ به علت کسب نتایج ضعیف و ناامیدکننده در مقابل ایران و بحرین اتخاذ شده است. سانتراچ یازدهمین مربی خارجی عربستان است که طی سال‌های اخیر در این کشور برکنار می‌شود. (صفحه 15)



هشدار درباره کاهش سود بانکی
آیت‌ا... سیدمحمد موسوی‌بجنوردی کاهش یک‌درصدی سود سپرده‌های بانکی را موجب روی آوردن مردم به شغل‌های کاذب دانست.
وی که یکی از اعضای هیات‌علمی موسسه بانکداری ایران است در جمع خبرنگاران گفت: کاهش یک‌درصد از سود سپرده‌های بانکی موجب بی‌توجهی و بی‌رغبتی مردم در سپردن سپرده‌هایشان به بانک‌ها می‌شود. سودی که درحال‌حاضر به مردم داده می‌شود متناسب با نرخ تورم نیست درحالی‌که سود واقعی باید بالای سقف تورم باشد و برای این‌که مشارکت مردم در بانک‌ها را جلب کنیم باید ابتدا این مشکل حل شود. (صفحه 4)




اظهارت 20 سال قبل جولی درباره افغانستانی‌ها
آنجلینا جولی ماموریت تازه‌ای از سوی سازمان ملل دریافت کرده است. او در کنار حرفه بازیگری سفیر یونیسف در امور مهاجران بین‌المللی شده است. جولی در جریان سفر اخیر خود به پاکستان این خبر را اطلاع‌رسانی کرد. او گفت به‌شدت تحت تاثیر وضعیت مهاجران افغانستانی در این کشور قرار گرفته. جولی می‌گوید: برایم سخت است که درباره دیدارم از مهاجران افغان صحبت کنم. فکر می‌کنم آنها در بدترین وضعیت ممکن قرار دارند و هنوز هیچ نشانه‌ای از رهایی آنها از این وضعیت به چشم نمی‌خورد. جولی تابستان امسال فیلم پرفروش «مهاجر مقبره» را روی پرده سینماها داشت.