آن سوی مرزها

آن سوی مرزها

دستگیری 108 زندانی فراری

یک مسؤول اداره زندان‌های نیجریه دیروز اعلام کرد نیروهای امنیتی دست‌کم ۱۰۸ زندانی را از ۲۴۰ زندانی که یکشنبه از زندانی در مرکز نیجریه فرار کرده بودند دستگیر کردند. این مقام مسؤول افزود: تدابیر متعددی اتخاذ شده است تا همه فراری‌ها را بگیرند و این تعداد تا ساعاتی دیگر افزایش پیدا می‌کند. مسؤول اداره زندان‌های نیجریه یکشنبه‌شب از حمله افراد مسلح ناشناس به زندان کابا و فرار ۲۴۰ زندانی خبر داده بود. این منبع اعلام کرد، یک نظامی و یک نگهبان در این حمله کشته شدند. در این زندان ۲۹۴ زندانی هستند که ۲۲۴ نفر از آن‌ا متهمانی هستند که منتظر محاکمه‌اند.
 خشونت بی‌سابقه علیه کودکان آمریکایی
آمار بی‌سابقه‌ای از خشونت مسلحانه علیه کودکان و نوجوانان در آمریکا ثبت شده است. امسال در آمریکا یک‌هزار کودک و نوجوان در خشونت مسلحانه کشته شدند.
به گفته فعالان و پزشکان اورژانس اطفال‌، در سراسر آمریکا هر روز کودکان و نوجوانان بیشتری مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرند که نتیجه خشونت‌های مسلحانه‌ای است که با همه‌گیری کرونا تشدید شده است. از سال ۲۰۲۰، بیمارستان‌های کودکان با افزایش بی‌سابقه‌ای از بیمارانی که هدف گلوله قرار گرفته‌اند مواجه شده‌اند.
تعداد مجروحان از تیراندازی در مراکز درمانی کودکان در سراسر ایالت هیوستون ۵۰ درصد و در هارتفورد، مرکز ایالت کانکتیکت، ۳۰۰ درصد افزایش داشته است. امسال در فورت‌ورث، یکی از شهرهای ایالت تگزاس، بیش از ۴۱ کودک مورد اصابت گلوله قرار گرفتند. این در حالی است که در سال ۲۰۲۰، این رقم ۴۶ کودک و در یک سال قبل از آن ۴۱ کودک بود. در سال ۲۰۲۰، بیمارستان کودکان در ممفیس در ایالت تنسی، تعداد ۱۳۴ قربانی شلیک گلوله را پذیرش کرد. این در‌حالی است که این رقم در سال ۲۰۱۹، ۸۹ کودک بود. تا پایان آگوست ۲۰۲۱، ۱۰۲ مجروح پذیرش شده بود که از کل تعداد این نوع قربانیان در سال ۲۰۲۰ بیشتر بود. بر‌اساس آمار آرشیو خشونت مسلحانه که یک موسسه غیرانتفاعی است، در سال ۲۰۲۰، قتل با سلاح و تیراندازی‌ها جان بیش از ۱۹ هزار نفر را گرفت که بالاترین رقم کشتار در بیش از ۲۰ سال گذشته بوده است. میزان قتل نسبت به سال قبل از آن ۳۰ درصد افزایش داشته است. بر‌اساس همین گزارش، امسال ۱۳ هزار نفر با شلیک گلوله کشته شده‌اند که بیش از هزار نفر از آنها کودک و نوجوان بوده‌اند.
گرازهای وحشی گرسنه در شهر
گرازهای وحشی گرسنه برای پیدا کردن غذا در خیابان‌های رم پرسه می‌زنند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما‌، گرازها برای پیدا کردن غذا از حومه رم پایتخت ایتالیا به داخل شهر می‌آیند و از غذاهایی که مردم در سطل‌های زباله ریخته‌اند، تغذیه می‌کنند. گرازهای وحشی گرسنه در چند سال گذشته به‌تدریج عادت کرده‌اند بدون ترس از انسان برای سیر کردن خود به مناطق مسکونی شهر رم نزدیک شوند. در‌حالی که برخی از شهروندان رُمی به گرازها غذا می‌دهند شماری نیز از ترس، خانه‌نشین شده‌اند.