بخشش مرد همسرکش بعد از 12 سال به حرمت اربعین

بخشش مرد همسرکش بعد از 12 سال به حرمت اربعین

مرد همسرکش بعد از 12 سال به حرمت اربعین حسینی از قصاص‌ نجات پیدا کرد و به زندگی بازگشت.
به گزارش خبرنگار جام‌جم‌، اعدامی بخشیده شده مردی 44‌ ساله است که دوازده سال قبل در جریان دعوا با همسر جوانش، او را در خانه‌شان در یکی از محله‌های مشکین‌دشت استان البرز زیر مشت و لگد گرفت و باعث مرگ وی شد‌. پس از دستگیری قاتل، دو فرزند او و مادر مقتول برای او ‌درخواست قصاص‌ کردند. ‌درادامه پرونده‌ به شعبه‌ 80 کیفری یک استان تهران ارسال شد و متهم در جریان جلسه محاکمه گفت‌: اعتیاد داشتم و تریاک و متادون و قرص مصرف‌ می‌کردم‌. همین موضوع باعث اختلاف و درگیری ما شده بود. شب قتل از محل کارم به خانه بازگشتم. شام که خوردیم متوجه شدم همسرم حالش بد شده و سراغ جعبه قرص‌های من رفت و قرص‌هایم را خورد. ‌سر این موضوع دعوایمان شد و فحاشی کرد. او را زیر مشت و لگد گرفتم. درگیری‌‌مان که بالا گرفت همسایه‌ها به پلیس اطلاع دادند. وقتی ماموران به‌ مقابل خانه‌مان آمدند، همسرم به آنها گفت دعوا خانوادگی است و شکایتی ندارد. ساعاتی بعد حالش‌ بد شد و پس از انتقال به بیمارستان فوت کرد. با توجه به خواست اولیای دم حکم قصاص متهم صادر و در دیوان عالی کشور مهر تایید خورد.
پنج سال بعداز این جنایت‌، مرد اعدامی پای چوبه دار رفت و مهلت شش ماهه‌ای از اولیای دم گرفت اما نتوانست دیه را جور کند. مرد اعدامی همچنان در زندان بود تا این‌که‌ چند روز پیش دوباره نامش در فهرست افراد اعدامی قرار گرفت و برای دومین‌بار پای‌ چوبه دار رفت که پسر و دختر مقتول ومادربزرگشان به خاطر ایام اربعین امام حسین (ع )‌ طناب را از گردن وی باز کردند و او را بخشیدند‌.
سید‌علی موسوی‌زاده‌،‌ ‌قاضی‌ شعبه اول اجرای احکام دادسرای جنایی تهران ‌در این باره به جام‌جم گفت‌: با گذشت فرزندان و مادرزن این اعدامی او بعد از دوازده سال‌ که در زندان بود بخشیده شد و به زودی مقدمات آزادی او فراهم خواهد شد.