سوچی محاکمه می‌شود

سوچی محاکمه می‌شود

یکی از اعضای تیم حقوقی آنگ سان سوچی، رهبر پیشین میانمار که به اتهام فساد مالی برکنار شده‌است، اعلام کرد دادگاه او از اول اکتبر آغاز می‌شود.
به گزارش ایندیپندنت،خین مانگ زاو، وکیل خانم سوچی در این باره گفت که قاضی اعلام کرد محاکمه از جمعه یکم اکتبر در دادگاه ویژه در نایپیتاو پایتخت میانمار برگزار می‌شود. سوچی که دولت منتخبش در ماه فوریه با کودتای ارتش سرنگون شد، در حال حاضر به اتهامات دیگر در دادگاه ویژه تحت محاکمه قرار دارد. او با اتهاماتی نظیر ایجاد بحران داخلی ، دو مورد نقض محدودیت‌های همه‌گیری کووید -۱۹، واردات غیرقانونی واکی‌تاکی که مورد استفاده محافظانش قرار داشت و استفاده غیرمجاز از کانال‌های رادیوها، روبه‌روست. او همچنین به دلیل نقض قانون حفظ اسناد محرمانه محاکمه خواهدشد.
حامیان سوچی می‌گویند که همه اتهامات علیه وی دارای انگیزه سیاسی است و تلاش برای بی‌اعتبار کردن وی و مشروعیت بخشیدن به تصرف قدرت توسط ارتش است. آنها تلاش می‌کنند او را از بازگشت به سیاست باز دارند. وکلای وی هرگونه تخلف را رد می‌کنند. کودتای ارتش با وجود اقدامات شدید نیروهای امنیتی و سرکوب گسترده، با مقاومت مردمی مواجه است و مبارزه علیه آن همچنان ادامه دارد.
رسانه‌های میانمار گزارش دادند کمیسیون دولتی مبارزه با فساد مدعی است سوچی رشوه گرفته و از اختیارات خود برای به دست آوردن امتیاز در معاملات املاک سوء استفاده کرده‌است.وکلای سوچی این اتهامات را رد کردند. گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های دولتی میانمار می‌گوید این نهاد ضد فساد همچنین دریافت که سوچی به طور غیرقانونی ۶۰۰ هزار دلار و هفت شمش طلا از وزیر سابق منطقه یانگون و متحد سیاسی خود، پذیرفته‌است.آنگ سان سوچی، برنده ۷۶ساله جایزه صلح نوبل از اول فوریه و از زمان وقوع کودتای نظامی که دولت منتخب او را برکنار کرد، در بازداشت به سر می‌برد.خین مانگ زاو، وکیل او، اتهامات مربوط به فساد و رشوه را «مبهم و بی‌اساس توصیف کرده‌است. از زمانی که ارتش میانمار، دولت این کشور را به بهانه تقلب در انتخابات نوامبر که حزب سوچی با اکثریت آرا برنده آن شد، سرنگون کرد، این کشور دستخوش آشوب بوده‌است.این آشوب‌ها طی روزهای اخیر نیز ادامه داشته و به نظر می‌رسد با برگزاری دادگاه سوچی، وارد مرحله‌ای تازه‌ شود.
حماس نقشه راه برای تبادل اسرا را به میانجیگران تحویل داد
عضو دفتر سیاسی حماس از ارائه نقشه راه این جنبش برای تبادل اسرا به میانجیگران خبر داد و گفت اکنون توپ در زمین تل‌آویو است.
به نوشته خبرگزاری فلسطینی شهاب، زاهر جبارین عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) تاکید کرد رهبری حماس سال‌هاست که مسأله اسرا را دنبال می‌کند و شاخه نظامی این جنبش به پرونده اسرا توجهی ویژه‌ دارد و این موضوع، در رأس فهرست اولویت‌های این جنبش و در دستور کار نشست‌های مختلف آن قرار دارد. اولویت حماس در آزادسازی اسرای فلسطینی، آن دسته از اسرایی است که تل‌آویو حکم‌های سنگینی را علیه آنها صادر کرده‌است.
جبارین تصریح کرد رژیم اشغالگر بارها سعی کرده‌است، ماجرای غزه و پیشرفت در روند بازسازی آن را به پرونده تبادل اسرا مربوط سازد اما حماس و رهبری مقاومت با رد قاطعانه این موضوع، آن را در این مسیر ناکام گذاشتند و از طریق همه میانجیگران اعلام کردند مرتبط کردن این دو مسأله غیرممکن است.
وی در عین حال گفت: رژیم اشغالگر در قصد و نیت خود شفاف نیست. گاهی اوقات یک یا دو گام بر‌می دارد سپس سه‌گام عقب می‌رود و سعی دارد بدون نیاز به پرداخت هیچ‌گونه هزینه‌ای به اطلاعات سربازان خود در غزه دسترسی پیدا کند. این عضو دفتر سیاسی حماس تاکید کرد که اسرای سند تبادل «اسرای وفاء الاحرار» (تبادل بیش از هزار اسیر فلسطینی با گلعاد شالیط، سرباز صهیونیست در سال ۲۰۱۱)، شرط اصلی موفقیت و تکمیل سند تبادل اسرای آتی است و اشغالگران مجبور خواهندشد پیش از هرگونه اقدام برای سند جدید، به تعهدات خود در سند پیشین عمل کنند. مقاومت دارای بازویی قوی برای محافظت از دستاوردهای خود است، زیرا اشغالگر متعهد به هیچ معامله‌ای نبوده مگر با قدرت بازوی مقاومت.