رئیسی:‌ تقریب، حرکتی‌ راهبردی در جهان اسلام است

رئیسی:‌ تقریب، حرکتی‌ راهبردی در جهان اسلام است


رئیس جمهور تقریب و وحدت امت اسلامی را تاکید امام راحل و رهبر معظم انقلاب و یک حرکت راهبردی در جهان اسلام دانست و گفت: تلاش برای وحدت امت اسلامی باید توسط علمای دینی با جدیت و قاطعیت پیگیری شود.
به گزارش سایت ریاست جمهوری، سید ابراهیم رئیسی دیروز در آیین گشایش سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، با اشاره به تفرقه‌افکنی و توطئه دشمنان اسلام در همه کشورهای منطقه تصریح کرد: همه ما باید بکوشیم امت اسلامی در برابر این توطئه‌ها مصون بماند.
رئیس جمهور با تاکید بر این‌که امت اسلامی تنها قدرت مهمی است که نظام سلطه در برابر خود می‌بیند، گفت: نظام سلطه با شبهه‌افکنی و اختلاف انداختن بین امت اسلامی با استفاده از قدرت رسانه‌ای خود تلاش می‌کند مولفه‌های قدرت امت اسلامی را سست کند اما نیروی انسانی کارآمد و دانشمندان و علما، بزرگ‌ترین انرژی، قدرت و فرصت امت اسلامی هستند که باید در برابر توطئه‌های دشمنان وحدت و انسجام امت اسلامی بایستند.
رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت نگرش به هدف مشترک در امت اسلامی است، گفت: از عناصر مهم تحقق امت اسلامی، اعتقاد به دین و ارزش‌های دینی مشترک و حرکت و پویایی از دیگر عناصر مهم تحقق امت است و امت هیچ زمانی نباید در جا بزند یا دچار ایستایی شود.
رئیس قوه مجریه با تاکید بر این‌که همه زوایای زندگی امت از جمله مناسبات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی امت، باید جلوه خدایی داشته باشد، گفت: علاوه بر اینها امت اسلامی نیاز ضروری به مقتدا دارد و مقتدای ما رسول خدا و پیشوایانی هستند که در سلوک و رفتار و گفتارشان، ائتلاف و اتحاد را به امت اسلامی آموختند.
رئیسی با بیان این‌که مقصد واحد امت اسلامی باید آزادی از نظام سلطه باشد، گفت: امت اسلامی باید متوجه باشد که نظام سلطه به دنبال آن است که نگذارد امت اسلامی شکل بگیرد و پویایی داشته باشد.
رئیس جمهور افزود: بعد از فروپاشی شوروی و تک قطبی شدن جهان، نظام سلطه فقط یک قدرت را در برابر خود می‌دید و آن هم قدرت بزرگ اسلام بود. لذا به روش‌های مختلف تلاش کرد این قدرت را از کارایی بیندازد که از جمله آنها، تشکیل گروه‌های تکفیری در بین مسلمانان، پشتیبانی مالی و مسلح کردن آنان برای کشتار و غارت در امت اسلامی بود.
رئیس دولت سیزدهم گفت: شبهه‌افکنی در میان امت اسلامی با استفاده از جریان رسانه‌ای و امپراتوری خبری و اختلاف انداختن بین امت اسلامی با گماردن دولت‌های سست‌عنصر و کسانی که به دنبال عادی کردن روابط خود با رژیم‌های تبهکار همچون رژیم صهیونیستی هستند، از دیگر اقدامات نظام سلطه در برابر امت اسلامی است.
رئیس جمهور افزود: اهانت به مقدسات، جدا کردن کشورهای اسلامی از هم و بهره‌کشی از دانشمندان در امت اسلامی نیز از جمله اقداماتی است که نظام سلطه برای تضعیف و جلوگیری از تشکیل و تقویت امت اسلامی انجام می‌دهد.
نظام سلطه همان‌گونه که در گذشته به دنبال استثمار ملت‌ها از طریق غارت نفت، گاز و ثروت‌های آنان بود، امروز به دنبال انرژی‌های جدید در کشورهای اسلامی است که مهم‌ترین آنها، انرژی نیروی انسانی کارآمد و به ویژه دانشمندان کشورهای اسلامی هستند.
رئیسی گفت: همه این اقدامات حلقه‌های یک زنجیره هستند تا با سست کردن مولفه‌های قدرت مسلمانان، فلسطین، مساله اصلی جهان اسلام به حاشیه رانده شود.
رئیس جمهور با برشمردن فرصت‌ها و ضرورت‌های امروز امت اسلامی گفت: امروز در جهان اسلام، جمعیت عظیم نزدیک به دومیلیارد نفری به‌ویژه جمعیت جوان مسلمانان و معتقدان به دین و ارزش‌های الهی یک فرصت ارزشمند محسوب می‌شود.
رئیس قوه مجریه تاکید کرد: امروز به برکت خون شهدا، بیدارگری علما و دانشمندان و رهنمودهای بزرگان بیداری اسلامی در منطقه ایجاد شده است و چنین نشست‌های بابرکتی نقش مهمی در ارج‌گذاری و تداوم بیداری اسلامی دارد.