برگ‌های با ارزش

برگ‌های با ارزش


برگ‌های پاییزی به جز کاربردهای تزئینی استفاده‌های دیگری هم دارند. برای نمونه می‌توان از آنها برای تهیه کمپوست، قالب برگ و خاک‌برگ استفاده کرد.
 توده کمپوست: برای تهیه کمپوست به ترکیب مواد تازه، سبز و مواد خشک و پوسیده نیاز دارید. بریده‌های چمن تازه یا پوست میوه‌ها مواد سبز خوبی را ایجاد می‌کنند. برگ‌های پاییزی یک ماده قهوه‌ای کامل هستند.
برگ‌های پاییزی حیاط خود را به توده کمپوست اضافه کنید. اگر آنها را خرد کنید سریع‌تر تجزیه می‌شوند، اگر میزان زیادی برگ دارید و نمی‌توانید توده کمپوست بسازید، آنها را دریک سطل زباله خشک نگهداری کنید و صبر کنید تا بهار که مواد مرطوب و سبز بیشتری در دسترس باشد.
 قالب برگ: ایجاد قالب برگ ممکن است ابتدا خوب به نظر نرسد اما می‌تواند کارهای معجزه‌آسایی برای خاک باغ شما انجام دهد. قالب برگ همان برگ‌های کپه شده در یک‌جاست که خود به خود پوسیده و تجزیه شده‌اند. شبیه کمپوست است و مواد مغذی زیادی به خاک اضافه نمی‌کند اما خاک را پوک می‌کند و ساختار و توانایی آن را برای حفظ آب بهبود می‌بخشد. همچنین موجودات مفیدی را که برای خاک سالم مهم هستند جذب می‌کند.
برای تهیه قالب برگ، برگ‌ها را خیس کنید. بعد آنها را در یک سطل چوبی یا یک کیسه زباله با تعدادی سوراخ هوا نگهداری کنید. در صورت خشک شدن برگ‌ها به صورت دوره‌ای آب بیشتری به آن اضافه کنید. تجزیه حدود شش تا 12 ماه طول می‌کشد. برای استفاده از قالب برگ، آن را در خاک باغچه چال کنید.
مالچ: اگر قصد دارید از برگ‌ها برای مالچ استفاده کنید، بهتر است آنها را خرد کنید و در پای درخت بریزید.
هنگامی که برگ‌ها خرد می‌شوند، می‌توانند ریشه‌های گیاه را از هوای سرد محافظت کنند. با این حال، برگ‌های خرد شده  در روزهای بادی به اطراف پخش می‌شوند؛ بنابراین بعد از پخش کردن آنها پای درخت حتما خیس‌شان کنید.
 غذای چمن: مالچ‌پاشی برگ‌ها روی چمن باعث صرفه‌جویی در وقت و انرژی می‌شود، چون نیازی به چنگ‌زدن و دور ریختن آنها نخواهیدداشت. آنها ساختار خاک را بهبود می‌خشند، بنابراین چمن شما در طول زمستان و تا بهار سالم می‌ماند.
خاک با برگ: شما می‌توانید به جای صرف زمان برای تهیه کمپوست یا قالب برگ، برگ‌ها را مستقیما در کف باغ بریزید. ایده‌آل آن است که ابتدا برگ‌ها را خرد کنید اما این کار ضروری نیست. یا این‌که یک لایه از برگ‌ها را روی خاک پهن کنید و با بیل روی خاک پخش کنید. برگ‌ها پس از پوسیدگی زیستگاه خوبی برای کرم‌های خاکی و دیگر موجودات مفید خاک می‌شوند.