فرار احمدشاه اجرایی شد

فرار احمدشاه اجرایی شد




خبر دیگر برای دوستداران هنر نمایش این است که نمایش «رختشورشاه» به کارگردانی علی یداللهی از۲۰آبان اجرای خود را در سالن جعفر والی مجموعه تئاتر محراب آغاز کرد.
این نمایش کمدی سیاه‌بازی که کاری از گروه تئاتر دژاوو است هر شب ساعت19 روی صحنه خواهد رفت.
رختشورشاه را بابک لطفی خواجه‌پاشا نوشته و فرهاد نقدعلی بازنویسی کرده و طراحی و کارگردانی آن را علی یداللهی برعهده دارد.
این نمایش که تلفیقی از نمایش سیاه‌بازی و مجلس زنانه در شیوه‌های نمایش تئاتر کمدی ایرانی است به روز قبل از تاجگذاری احمدشاه می‌پردازد. انسی معزالدوله می‌خواهد با احمدشاه ازدواج کند اما شاه فرار می‌کند و به رختشورخانه کاخ پناه می‌برد و در آنجا مخفی می‌شود که خود زمینه‌ساز ماجراهای دیدنی دیگری است. در رختشورشاه، علی بیک‌محمدی پیش‌پرده‌خوانی می‌کند. استاد جواد انصافی با همراهی هنرمندانی همچون نگار مقدسی، کاظم برزگر، آزیتا نوری‌وفا، مجتبی گوهرخای، آرزو کریمی‌زند، سمانه ابن‌علی، شقایق بهرامی و الناز میرزا نقش‌های این نمایش را برعهده دارند.
در گروه کارگردانی نمایش رختشورشاه پرهام محبیان دستیار کارگردان، فهیمه کرمی منشی‌صحنه، زهرا شایان‌فر روابط‌عمومی و بردیا یداللهی مدیرصحنه هستند.
ساخت دکور توسط جواد مرآتی انجام‌شده و اجرای موسیقی‌زنده نیز توسط گروه نوازندگان شامل کمانچه علی جباری، تار میثم ابراهیمی و تنبک پریا زندی انجام می‌شود.
نمایش رختشورشاه هر روز غیر از شنبه‌ها در سالن استاد جعفر والی مجموعه تئاتر محراب، ساعت19 روی صحنه است و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سایت تیوال نسبت به خرید بلیت این نمایش اقدام کنند.