نسخه Pdf

برگ‌برنده‌های «بسته پیشنهادی»

بررسی مهمان‌‌ها و روند صعودی برنامه در قسمت های اخیر

برگ‌برنده‌های «بسته پیشنهادی»

نگاهی به روند پخش برنامه بسته پیشنهادی نشان می‌دهد که این برنامه فقط قرار نیست مهمانانی از جنس بازیگران و چهره‌ها و به قول معروف سلبریتی‌ها را نمایش دهد. تاکنون 6 قسمت از برنامه پخش شده و برآیند این قسمت‌ها نشان‌دهنده این است که برنامه هم فضای هنری داشته است و هم فرهنگی و اجتماعی به‌ویژه که در قسمت‌های اجتماعی‌تر تلاش شده‌است در حل یک چالش و اتفاق هم تلاش کند. غیر از مهمانان هر قسمت آیتمی با عنوان «پیشنهاد شما» دارد که یکی از چهره‌ها پیشنهادهای فرهنگی و هنری خود را به مخاطب ارائه می‌دهد. مروری بر 6 قسمت برنامه داریم که به سه موضوع فرهنگی، هنری و اجتماعی تقسیم می‌شود.

هنری ها: لاله صبوری، شفیعی جم
و رزیتا غفاری

گرچه که شروع پخش برنامه با لاله صبوری و رضا شفیعی‌جم همراه بود و به دلیل همزمانی با درگذشت زنده‌یاد فتحعلی اویسی، با خاطره بازی افتتاحیه برنامه را روی آنتن بردند با این حال ادامه برنامه به مهمانان دیگری رسید و تمایزهای برنامه را از همان ابتدا با دیگر برنامه‌های سلبریتی محور نمایش داد. در 6 قسمتی که روی آنتن رفته است فعلا وزن هنری‌ها حفظ شده و تنها دو قسمت به بازیگران اختصاص داشته است، قسمت‌هایی که می‌توان گفت کمتر عیار برنامه را هم عیان کرده است و شاید تا حدی کاهش هم داده باشد.
با این حال در همین قسمت‌ها رضا یزدانی خواننده و امید صباغ‌نو شاعر و ترانه‌سرا در آیتمی، پیشنهادهای شعر و موسیقی و کتاب و... را مطرح کرده‌اند تا ارزش افزوده‌ای برای مخاطب باشد.
اجتماعی ها: سرباز راهور و زنان صیاد
بسته پیشنهادی همزمان با یک عکس فراگیرشده، سراغ سرباز راهور رفت و با او گپ زد تا توانسته باشد پا به پای علاقه‌مندی‌های مخاطب حتی با یک عکس در فضای مجازی همراه شده باشد. قسمت جالب برنامه هم این بود که با فرمانده این سرباز هم گفت‌وگو شد و شش ماه خدمت اضافه او هم از این طریق لغو شد.
زنان ماهیگیر هم از دیگر قسمت‌های جالب و حتی آوانگارد برنامه بود که شاید تاکنون در تلویزیون دیده نشده بودند یا حداقل حضورشان به چشم نیامده بود.
 بااین‌حال نه‌تنها این زنان به تلویزیون آمدند و از علاقه خودشان به ماهیگیری در جزایر جنوب گفتند بلکه این اتفاق به شکل ویترینی هم به نمایش درنیامد و با یکی از مسؤولان جزیره گفت‌وگو شد تا این زنان به‌طور جدی و رسمی بتوانند مجوز هم دریافت کنند. در این قسمت‌ها هم مانی رحمانی، بازیگر نوجوان و بهروز شعیبی، بازیگر و کارگردان پیشنهادهایشان را ارائه کردند که با توجه به وزن شعیبی، بازیگر نوجوان هم می‌توانست گزینه‌ای مطرح‌تر و حرفه‌ای‌تر انتخاب شود.
فرهنگی - ورزشی
در این شش قسمت یک قسمت به گلاره ناظمی، داور فوتسال و یک قسمت هم به فاضل نظری، شاعر شعرهای محبوب و کتاب‌های پرتیراژ اختصاص داشته است. حضور گلاره ناظمی در کسوت ورزشکار و آن‌هم به‌عنوان یکی از داوران زن مطرح بین‌المللی سوژه جالبی برای مخاطبان است تا او را پیگیری کنند.
مهمان تلفنی برنامه برای آیتم پیشنهادی هم احسان عبدی‌پور بود که از افغانستان با مخاطبان برنامه ارتباط برقرار کرد و به معرفی چند کتاب و سریال پرداخت؛ کتاب‌هایی که توسط خود افغان‌ها نوشته شده و سریال خارجی «این ما هستیم» که شاید هریک از این گزینه‌ها کمتر هم در برنامه‌های تلویزیونی توصیه شود و خود عاملی باشد که برنامه کمتر سراغ کلیشه‌های رایج برود.
از طرفی ویژه‌ترین قسمت برنامه را می‌توان به نام فاضل نظری، شاعر و غزلسرای مطرح و محبوب زد که بعد از سال‌ها با این برنامه روی آنتن تلویزیون ظاهر شد، شعر خواند، از شعر خوب سخن گفت و همچنین یک شعر منتشرنشده خواند که در شبکه‌های اجتماعی فراگیر شد و حتی واکنش برخی چهره‌ها مثل عزت‌ا... ضرغامی را هم در بر داشت که حضور و سخنانش را تحسین کردند.
در این قسمت گلاب آدینه هم به‌عنوان بازیگر تئاتر و سینما پیشنهادهایی را برای رفتن به تئاتر ارائه کرد و می‌توان بسته پیشنهادی در همین شش قسمت و با ششمین مهمانی که داشت برگ برنده‌اش را رونمایی و روند کیفی برنامه را با یک رشد صعودی همراه  کرد.
در هر قسمت از برنامه نماآهنگ‌ها و فتوکلیپ‌هایی پخش می‌شد که به موسیقی و عکس‌های مرتبط با یکی از نواحی و جغرافیای کشور می‌پرداخت مثل جنوب یا شمال کشور و ترکمن‌صحرا که تنوعی از رنگ و موسیقی و عکس را با هم همراه می‌کرد اما در قسمت‌های اخیر به صورت منظم ادامه پیدا نکرد درصورتی‌که یکی از جذابیت‌های برنامه بود.
ضمیمه قفسه کتاب