مرور و عبور

مرور و عبور

بن‌لادن: اگر محاصره شدیم مرا بکشید
روزنامه عکاظ چاپ عربستان سعودی نوشت: اسامه بن‌لادن مظنون اصلی حوادث 11سپتامبر در آمریکا به یاران خود دستور داده در صورت محاصره‌شدن توسط نیروهای آمریکایی او را به قتل برسانند. این در حالی است که روزنامه رویترز به نقل از دیپلمات‌های آمریکایی و اروپایی که نام‌شان فاش‌نشده نوشته کاخ‌سفید متقاعدشده که اسامه بن‌لادن را زنده به‌دست نخواهد آورد. رویترز نوشت بن‌لادن هم‌اکنون در پناهگاهی کوهستانی نزدیک قندهار به سر می‌برد. ایمن الظواهری، مرد شماره2 القاعده گفت: هدف آتی ما بعد از آمریکا، تل‌آویو است.جنگ ما با آمریکا جنگی طولانی خواهد بود.( صفحات1و2)




عرضه فیلم‌های کلاسیک روی‌DVD
استقبال مردم و علاقه‌مندان از نسخه‌های DVD فیلم‌های جدید سینمایی باعث شد صاحبان شرکت‌های‌DVD تصمیم بگیرند فیلم‌های کلاسیک را هم به‌صورت DV وارد بازار ویدئویی کنند. به این ترتیب دوستداران صنعت سینما و فیلم‌های کلاسیک باید خود را آماده کنند تا آثار درخشان و قدیمی سینما را به‌صورت DVD به کلکسیون هنری خود اضافه کنند.(صفحه3‌)




فرار بی‌سابقه سرمایه از کشور
دکتر قنبری، مدرس اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس گفت: خروج سرمایه‌ها از کشور به دلیل وجود شرایط ناامن اقتصادی است که یک دلیل غیراقتصادی به‌شمار می‌رود. بی‌ثباتی سیاسی و اقتصادی مورد انتظار سرمایه‌گذاران در منطقه و کشور نیز مزید بر این علت است و با وجود سیاست‌های خوبی که اعمال شده روند خروج سرمایه از کشور نگران‌کننده است. در صورت استمرار و ادامه این روند برای کشور و اقتصاد آن آینده چندان امیدبخشی نمی‌توان تصور کرد.( صفحات1و4)




دل‌بوسکه: تحت فشارم
ویسنته دل‌بوسکه، سرمربی نامدار تیم رئال مادرید اعتراف کرد که کار با حرفه‌ای‌های این باشگاه راحت نیست. او که به دلیل خریدهای فراوانش از سوی باشگاه تحت‌فشار است در آخرین مصاحبه‌اش گفت: کارکردن با رئال مادرید خیلی سخت است چون هیچ‌وقت فرصت کافی در اختیار نداری و با وجود سعی و تلاش فراوان، نتایج دلخواهت
به دست نمی‌آید. (صفحه 15)




افزایش ساعت کار خط‌یک مترو
از فردا ساعات کار خط‌یک متروی تهران دو ساعت افزایش می‌یابد. با این افزایش، ساعات کار از ساعت8تا16 خواهد بود و فاصله زمانی بین حرکت دو قطار در این خط مانند گذشته 20دقیقه است و قطارها به مدت 30ثانیه در ایستگاه‌های علی‌آباد، خزانه، ترمینال‌جنوب، شوش، مولوی، خیام، 15خرداد، امام‌خمینی(ره)، سعدی و دروازه‌دولت توقف خواهند داشت.(صفحه‌یک)