دزدی با طعمه کردن دختر جوان

در روزهای گذشته چند باند تبهکاری منهدم شدند

دزدی با طعمه کردن دختر جوان

رئیس پلیس آگاهی استان البرز از انهدام باند سرقت از رانندگان با طعمه قرار دادن دختر جوان، دستگیری دزدان عنكبوتی خانه‌ها و بازداشت سارقی كه تمام وسایل خانه را سرقت می‌كرد، خبر داد.
سرهنگ محمد نادربیگی، در گفت‌وگو با جام‌جم در تشریح اقدامات مجرمانه باند سرقت از رانندگان گفت: چند روز قبل مردی با مراجعه به پلیس آگاهی استان البرز از سرقت خودروی سراتوی خود خبر داد. بررسی شكایت این مرد نشان داد دختر جوانی را در یكی از محله‌های كرج سوار خودرو كرده كه پس از طی مسیری، دختر جوان ادعا كرده حالش خوب نیست و از راننده خواسته خودرو را متوقف كند. در این هنگام چهار مرد سوار خودرو شده و با تهدید مرد جوان، خودرو، پول و تلفن همراهش را سرقت كرده‌اند. تحقیقات برای دستگیری سارقان آغاز شده بود كه دومین شكایت در پلیس آگاهی مطرح این شد. این بار دزدان با شیوه‌ای مشابه و طعمه قرار دادن دختر جوان، خودروی پرشیایی را سرقت كرده بودند. سرانجام ماموران پلیس آگاهی با ردیابی‌های پلیسی، شش عضو این باند را دستگیر كردند كه در تحقیقات از آنها مشخص شد، خودروهای سرقتی را برای اوراق كردن به غرب تهران منتقل كرده‌اند. در ادامه دو خریدار خودروها نیز دستگیر و خودروهای سرقتی از آنها كشف شد. 
وی ادامه داد: متهمان در تحقیقات به سرقت چهار خودروی گران‌قیمت به این شیوه در سراب، تهران و كرج اعتراف كردند كه تحقیقات از آنها درباره سرقت‌های احتمالی دیگر ادامه دارد. همچنین چهره متهمان برای شناسایی مالباختگان بدون پوشش در روزنامه منتشر می‌شود.
دستگیری دزدی كه خانه را جارو می‌كرد
رئیس پلیس آگاهی استان البرز در ادامه از دستگیری دزدی خبر داد كه در سرقت‌هایش همه وسایل خانه را با خود می‌برد. نادر بیگی درباره شگرد این سارق گفت: متهم با شناسایی خانه‌هایی كه ساكنانش حضور نداشتند، وارد خانه می‌شد و تمام وسایل را بار ماشین می‌كرد و با خود می‌برد. متهم از شش ماه قبل سرقت‌های خود را آغاز كرده بود و در این مدت به 25 خانه دستبرد زده بود. او به‌صورت حرفه‌ای عمل می‌كرد و ردی از خودش باقی نمی‌گذاشت. زمانی كه ماموران وارد مخفیگاهش شدند، لوازم سرقتی در خانه‌اش كشف شد. او در سرقت‌هایش به ساعت دیواری خانه هم رحم نمی‌كرد و آنها را سرقت می‌كرد. وی با اشاره به این‌كه متهم با روش توپی زنی وارد خانه‌ها می‌شد، افزود: ارزش اموال سرقتی از سوی متهم، دو میلیارد تومان بوده است.
دزدان عنكبوتی در دام پلیس
سرهنگ نادربیگی در پایان با اشاره به دستگیری دزدان حرفه‌ای خانه گفت: متهمان پنج مرد و یك زن بودند كه با شناسایی خانه‌هایی كه كسی آنجا حضور نداشت، از دیوار بالا می‌رفتند، از راه بالكن وارد می‌شدند وبرای این‌كه صاحبخانه وارد خانه نشود، مبلی را پشت در می‌گذاشتند. در این باند  دختر 19 ساله‌ای که از خانه‌شان فرار کرده بود همكاری می‌كرد و دزدان حرفه‌ای برای پوشش از او استفاده می‌كردند. 
متهمان در هر سرقت خود از یک خودروی متفاوت استفاده می‌كردند تا دستگیر نشوند.   اعضای این باند به سرقت از 30 خانه در كرج به ارزش یك میلیارد و 500 هزار تومان و 20 خانه در تهران و تعدادی خانه در قم، اراك و شهریار اعتراف كردند. دزدان به صورت گذری عمل كرده و مدتی در هر شهر توقف داشته و پس از چند فقره سرقت به شهر دیگری می‌رفتند.