توطئه یك زن   برای قتل خواهر ناتنی

توطئه یك زن برای قتل خواهر ناتنی

زن میانسال كه با همدستی شوهرخواهرش و یك مرد افغان، خواهر ناتنی‌اش را قربانی انتقام كینه‌جویانه كرده بود هشت سال بعد از جنایت و اعلام گذشت اولیای دم بار دیگر محاكمه می‌شود.
به گزارش جام‌جم، بیست و هفتم اسفند سال 89، زن میانسالی به نام فاطمه به طرز مرموزی ناپدید و تلاش ماموران برای یافتن ردی از او آغاز شد. شواهد نشان می‌داد وی خانه‌اش را در آریاشهر ترك كرده و دیگر بازنگشته است. پلیس در نخستین گام به پرس و جو از همسر و فرزندان وی پرداخت و دریافت به‌تازگی پسر فاطمه با دختر خواهر ناتنی مادرش به نام زهرا ازدواج كرده اما آنها با هم سر ناسازگاری دارند و این اختلاف به دو خواهر ناتنی هم كشیده شده است. پلیس به بازجویی از خواهر ناتنی وی پرداخت که این زن به جنایت كینه‌جویانه با همدستی یك مرد افغان اعتراف كرد.
«از وقتی خواهرم با ثروت زیاد از ژاپن به ایران برگشت به او حسادت می‌كردم. تا این‌که دخترم عروس او شد. خواهر ناتنی‌ام دخترم را اذیت می‌كرد. چندبار خواستم تا دخترم طلاق بگیرد اما خواهرم راضی به این جدایی نبود. به همین خاطر تصمیم گرفتم او را بكشم.سراغ پیرمرد افغانی به نام محمد نبی رفتم.یکی از بستگانم به نام محسن نشانی او را به من داد. قرار شد در عوض كشتن خواهرم پنج میلیون تومان به او بدهم. او هم قبول كرد.به بهانه خرید آپارتمانی ارزان‌قیمت از فاطمه  خواستم با هم به شهرری برویم. در ساختمان نیمه‌كاره در شهرری ، محمدنبی او را هل داد و سرش به دیوار خورد و بیهوش شد. سپس جنازه‌اش را داخل گونی پیچیدیم و به عمق چاه ساختمان نیمه‌كاره انداختیم.»
به‌دنبال اعتراف‌های تكان دهنده این زن، محمد نیز بازداشت شد و گفت در ازای 5 میلیون تومان قتل را انجام دادم.
حسن نیز به اتهام دست داشتن در این قتل بازداشت شد و گفت خواهر زنم چند سال پیش نشانی یك بنا را از من خواست و من هم محمدنبی را معرفی كردم. 
به این ترتیب محمد نبی به اتهام قتل و زهرا و حسن نیز به اتهام معاونت در جنایت در شعبه 113 دادگاه كیفری سابق استان تهران پای میز محاكمه ایستادند. قضات دادگاه محمد نبی را به قصاص، زهرا را به 15 سال زندان و حسن را نیز به 12سال زندان محكوم كردند. حكم صادره در دیوان عالی كشور تایید شده بود كه آنها توانستند بعد از هشت سال رضایت اولیای‌دم را جلب كنند. در حالی كه محمد نبی از قصاص رهایی یافته بود زهرا و حسن نیز طی نامه‌ای از دادگاه تقاضای كمك كرده و درخواست آزادی مشروط را مطرح كردند.