رکود در بازار خودرو

رکود در بازار خودرو

رکود در بازار خودرو مانند روزهای گذشته ادامه دارد و به گفته فعالان این حوزه میزان معاملات خودرو کاهش چشمگیری داشته اما با وجود کم بودن خرید و فروش قیمت خودرو تحت تاثیر افزایش نرخ ارز روند صعودی به خود گرفته است. در کنار افزایش قیمت ارز خودروسازان نیز نتوانسته‌اند میزان تولیدات خود را متناسب با تقاضای موجود در بازار افزایش دهند و با وجود حذف برخی از خودروهای داخلی از جریان قرعه کشی، هنوز تقاضا به درستی مدیریت نشده البته باید اذعان کرد عمده خودروهای پرتقاضا همچنان از طریق قرعه‌کشی و به صورت قطره‌چکانی عرضه می‌شوند.

از سوی دیگر انتظار برای اردات خودروهای خارجی نیز بر معاملات خودرو تاثیرگذار بوده و بسیاری از خریداران در انتظار اجرای وعده‌های وزارت صمت برای واردات خودروهای اقتصادی خارجی هستند و این تعلل در کاهش معاملات اثر گذار بوده است.
با وجود اعلام وزیر صمت  مبنی بر این‌که قیمت خودروهای داخلی افزایش نخواهد یافت اما گمانه زنی‌هایی از افزایش قیمت خودر قیمت بازار را افزایش داده است.البته با وجود روند صعودی قیمت ارز افزایش قیمت خودرو امری دور از‌ذهن نخواهد بود.
گزارش میدانی جام‌جم از قیمت خودروهای داخلی حکایت از افزایش برخی از خودروهای داخلی دارد به طوری که برخی از محصولات داخلی رشد دو تا هفت میلیون تومانی قیمت‌ها را تجربه کرده اند که در این میان باید به کوئیک اشاره کرد.در حال حاضر کوئیک دنده ای با رشد هفت میلیون تومانی با قیمت 209 میلیون تومان در بازار مورد معامله قرار می‌گیرد.