«کهکشان» با اجرای سپند امیرسلیمانی پخش می‌شود

«کهکشان» با اجرای سپند امیرسلیمانی پخش می‌شود

نشست خبری فصل جدید مسابقه «کهکشان» شبکه پنج سیما صبح دیروز در استودیوی این مسابقه تلویزیونی برگزار شد.

کهکشان در ۲۶قسمت ۵۵ دقیقه‌ای تولید شده است. به گزارش جام‌جم، کمیل سوهانی، تهیه کننده این مسابقه درباره فصل جدید کهکشان بیان کرد: جمعه این هفته اولین قسمت از فصل دوم مسابقه کهکشان روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود. در نظر گرفته شده است که این مسابقه تلویزیونی جمعه‌ها و شنبه‌ها ساعت ۲۱ از قاب تلویزیون پخش شود. ما در نوع روایت، کارگردانی و دکور تغییرات جدی داشتیم. همچنین روند بازی را رو به سختی بردیم و روایت و کارگردانی را از حالت استاتیک به سوی دینامیک بردیم تا حس تنش استودیو به مخاطب نیز منتقل شود.  این تهیه‌کننده درباره تغییر مجری گفت: مجری‌ای که در فصل پیشین داشتیم، باید در صحنه حضور پیدا می‌کرد و شرکت‌کنندگان را راهنمایی می‌کرد اما در این فصل مجری در اتاق فرمان نشسته است و از دور مسابقه را کنترل می‌کند. به همین منظور تصمیم گرفتیم سپند امیرسلیمانی را که ویژگی کنترل‌گری و میزبانی شرکت‌کننده‌ها را داشت به‌عنوان مجری این فصل انتخاب کنیم. قاعدتا هر تهیه‌کننده‌ای سراغ مجری‌های مختلف می‌رود و چندین گزینه‌ برای اجرا دارد. حضور نیافتن نیما فلاح در این دوره دلیل خاصی نداشت.

 چند نکته از «کهکشانیا»
فاطمه دلاوری، سردبیر کهکشان درباره ویژگی‌های این مسابقه تلویزیونی عنوان کرد: می‌توان گفت این مسابقه از تنوع لوکیشن و تکنولوژی‌هایی نظیر ای‌آر و وی‌آر بهره برده است. همچنین اولین مسابقه تلویزیونی است که در آن نمایش و مسابقه با هم تلفیق شده است. مجید رستگار، کارگردان فصل جدید کهکشان درباره چالش‌هایش اظهار کرد: خیلی از کارهایی که تولید می‌شود، مثل مسابقه «جوکر» تک‌لوکیشن هستند اما در لوکیشن‌های متنوع پروسه سختی بود. درواقع باید سه فضای مختلف را همزمان مدیریت می‌کردم. یعنی هم آن فضایی که شرکت‌کننده‌ها در آن حضور داشتند، هم فضاهایی که بازیگران نقش‌شان را ایفا می‌کردند و هم اتاق فرمانی را که مجری در آن بود. همزمان اتفاق‌ها رخ می‌داد و باید حساسیت در لحظه رقم می‌خورد تا مخاطب از دیدن این مسابقه لذت ببرد. می‌توان به‌جرات گفت که کهکشان یکی از پیچیده‌ترین پروژه‌هایی بود که در آن کار کردم. کیمیا گیلانی، بازیگر و مجری درباره مسابقه‌های «کهکشانیا» و کهکشان تصریح کرد: کهکشانیا مسابقه‌ای زنده است که در آن سه مسابقه به‌صورت همزمان از طریق پیامک، اپلیکیشن و تماس تلفنی انجام می‌شود. مخاطبان ما بسیاری از بازی‌ها را دنبال می‌کنند و از نزدیک وارد چالش‌ها می‌شوند، حتی مخاطبانی که در منزل نشسته‌اند هم می‌توانند به‌خوبی چالش حضور در مسابقه را درک کنند. در فصل بعدی کهکشانیا سعی می‌کنیم بخش‌های مختلفی از مسابقه کهکشان را داشته باشیم و همچنین نظرسنجی‌ای در نظر گرفتیم تا با مخاطبان ارتباط را بیشتر کنیم. در این مسابقه زنده تلفنی برعکس همه مسابقات تلویزیونی که به مخاطبان می‌گوید گوشی را کنار بگذارند، ما می‌گوییم گوشی‌به‌دست بازی کنند.

 بازیگران در کهکشان
آزیتا ترکاشوند درباره نقش خانم‌جون در این مسابقه تلویزیونی گفت: خانم‌جون یک مادر سنتی است که درعین‌حال از بازی سر در می‌آورد و حواسش به بازی‌کردن پسرش هست. او تلاشش بر این است که شرکت‌کنندگان برنده شوند. در کل شخصیت شیرینی است که با هدایت مجید رستگار به‌عنوان کارگردان نقش خوبی درآمده است. کیمیا گیلانی درباره نقشش تصریح کرد: نگین‌الرعیا، روزنامه‌نگاری است که آینده‌نگری دارد. درواقع او در اوایل پهلوی و دوره قاجار زندگی می‌کند و برداشت فانتزی از مریم عمید است. او طرفدار مشروطه است و سعی می‌کند مسائل روز را بیان کند. ما سعی‌مان بر این است تا در کنار طنز به مسائل عمیق‌تر فکر کنیم و اتفاقاتی را که در دوران قاجار افتاده روایت کنیم. همچنین در این میان رابطه عاطفی بین نگین‌الرعیا با امیرسلیمان شکل می‌گیرد که هردو در زمان‌های متفاوتی زندگی‌ می‌کنند و این جالب است. درمجموع بانوی ایرانی را می‌بینیم که آگاهی دارد و می‌خواهد آگاهی برساند. اصغر حیدری، بازیگر نقش رسانا، پسر خانم‌جون درباره ایفای نقش خود اظهار کرد: با کارگردان‌هایی کار کردم که نمی‌گذاشتند کلمه‌ای را در دیالوگی عوض کنیم. بازی در اوایل این پروژه برایم سخت بود زیرا باید شرکت‌کنندگانی را که می‌آمدند هدایت می‌کردیم و فیلمنامه‌ای هم نداشتیم اما بالاخره راه افتادیم و تا آمدیم درست‌حسابی راه بیفتیم، تولید فصل دوم تمام شد. علی کاظمی، بازیگر نقش فضانوردی که غذای زیادی می‌خورد و به حفظ محیط‌زیست هم اهمیت می‌دهد، درباره نقش‌آفرینی خود عنوان کرد: در کارهای آیتمی زیادی بازی کرده‌ام و انگار مهرش بر پیشانی‌ام حک شده است. اوایل کهکشان فکر می‌کردم مانند کارهای دیگر راحت و شیک می‌آییم و می‌رویم تا زمانی که در دل کار و تمرینات آمدیم و با چالش‌ها روبه‌رو شدیم. میزانسن‌ها و دکوپاژها سخت بود، همچنین علاوه‌براین‌که باید بر متن و بازی توجه می‌کردیم، با سپند امیرسلیمانی ارتباط می‌گرفتیم و با شرکت‌کننده‌ها همراه بودیم. در حاشیه این نشست مجید رستگار از پیش‌تولید سریال «وضعیت زرد ۳» نیز خبر داد.