مسافر جاده پرپیچ وخم هنر

پیکر زنده‌یاد جلال مقامی در قطعه هنرمندان آرام گرفت

مسافر جاده پرپیچ وخم هنر

مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد جلال مقامی، دوبلور، مجری و گوینده پیشکسوت دیروز هشتم آبان از مقابل خانه هنرمندان ایران برگزار شد. فرزاد حسنی اجرای برنامه را بر‌عهده داشت و با اشاره به صدای دوبلورها عنوان کرد: این همان نفوذی است که از طریق سماعت و گویندگی از طریق قلب‌ها اتفاق افتاده است و استاد جلال مقامی در اوج و نقطه اعلای آن بودند.

در ادامه ابوالحسن تهامی‌نژاد عنوان کرد: عرض تسلیت به خاندان مقامی و هاشم‌پور و به‌ویژه دخترش مرجان مقامی را دارم و به مردم ایران در این روزگار تنگ و همچنین به جامعه هنری تسلیت می‌گویم. این پیکر جلال مقامی است؛ پایان یک سفر ۶۹ساله در جاده پرپیچ و خم هنر. کاش آن شعر رسول نجفیان را به خاطر داشتم و برایت می‌خواندم که می‌گفت عجب رسمی است...
سپس محمود قنبری گفت: استاد جلال مقامی، گوینده، مدیر دوبلاژ و مجری محبوب و خوش‌صدا هم پر کشید. داس مرگ مزرعه پیشکسوتان ما را به‌راستی درو کرد.
در ادامه ناصر ممدوح یادآور شد: زنده‌یاد جلال مقامی مظلوم زیست و مظلوم رفت. من خیلی از رفتن‌اش متاثر شدم. می‌خواستم مطالبی را بیان کنم که آقای تهامی‌نژاد و آقای قنبری گفتند. دیر یا زود همه خواهیم رفت. منوچهر والی‌زاده عنوان کرد: من دلم برای یک خاطره از جلال مقامی تنگ می‌شود؛ وقتی که کمی دیر می‌کردم برای دوبله او به من می‌گفت «پسرم بیا» و حالا پدرم رفته است. چقدر زود دوبلورها می‌روند. 
در ادامه محمدمهدی عسگرپور، مدیرعامل خانه هنرمندان گفت: خواستم بگویم ستاره درخشانی از آسمان هنر رفت و بعد فکر کردم کجا رفت؟ او به گواه آثاری که دوستان اشاره کردند همواره هست و چند نسل را با آثارش آشنا کرده است. شراره حضرتی، خواهرزاده جلال مقامی هم بیان کرد: بگذارید من از نسل خودم حرف بزنم. ما به عشق صداهای شما وارد کار دوبله شدیم و خوش به حال‌مان که در کنار شما بودیم و بدا به حال‌مان که شاهد از دست دادن عزیزان دل‌مان بودیم.
در پایان مراسم بر پیکر مقامی نماز خوانده شد و او را به سمت قطعه هنرمندان بهشت‌زهرا‌(س) بدرقه کردند.
رضا بنفشه‌خواه، محمدرضا رضاپور مدیر شبکه نمایش، محسن سوهانی مدیر رادیو نمایش، جلیل فرجاد، بهرام افشاری، مجتبی نقی‌یی، سعید شیخ‌زاده، شهزاد بانکی، اردشیر منظم و تورج نصر از‌جمله چهره‌های حاضر در مراسم بودند.