حامیان بولسونارو به خیابان ریختند

حامیان بولسونارو به خیابان ریختند

در پی سکوت ژائیر بولسونارو، رئیس‌جمهور برزیل پس از شکست در مقابل لولا داسیلوا در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد حامیان بولسونارو به خیابان‌ها ریختند و برخی ایالات این کشور شاهد تجمعات اعتراضی است.

از زمان اعلام پیروزی داسیلوا، بسیاری از سیاستمداران داخلی برزیل و همچنین مقامات خارجی به او تبریک گفته‌اند اما رئیس‌جمهور کنونی که به او لقب ترامپ برزیل را داده‌اند در مقابل پیروزی رقیب چپگرای خود سکوت کرده است. طرفداران رئیس‌جمهور جنجالی برزیل که از نتایج انتخابات ناراضی و ناخشنود هستند، جاده‌های برخی ایالت‌های کشورشان را مسدود و دسترسی به فرودگاه بین‌المللی سائوپائولو را محدود کردند و در پی این اقدام آنها، برخی از پروازها لغو شد.
دوره ریاست جمهوری بولسونارو اول ژانویه۲۰۲۳ به پایان می‌رسد و باید منتظر ماند و دید انتقال قدرت در این کشور مهم آمریکای لاتین با حواشی همراه خواهد بود یا خیر. براساس قوانین برزیل، فرآیند انتقال قدرت در این کشور درست پس از انتخابات، آغاز می‌شود و تعلل بولسونارو در پذیرش نتایج انتخابات و کند کردن روند انتقال قدرت، باعث ایجاد مشکلاتی برای دولت داسیلوا خواهد شد.