نسخه Pdf

نوآور

نوآور

پیش‌نویس سند ریال دیجیتال منتشر شد
بانک مرکزی پیش‌نویس سند ریال دیجیتال را به‌صورت رسمی منتشر کرد. هدف از انتشار آن بیان اهداف، تهدیدها و فرصت‌های توسعه این رمزپول اعلام و از کارشناسان خواسته شده تا نظرات خود را درباره پیش‌نویس سند ریال دیجیتال بیان کنند. بخش اول این سند به توضیح تعاریف اولیه اختصاص داده شده و تعاریفی از بلاکچین و موضوعات مرتبط با آن ارائه می‌کند. در بخش‌های بعدی درباره ابعاد فنی این پروژه، شامل چگونگی تولید و انتشار ریال دیجیتال، فرآیند انجام تراکنش‌ها و تبیین نوع تراکنش‌ها، مزایا، فرصت‌ها و فواید پیاده‌سازی ارز دیجیتال ملی ایران، تهدیدها و هزینه‌های احتمالی و مواردی از این دست، توضیحاتی بیان شده است. طبق تعریف این سند، پول دیجیتال بانک مرکزی، ریال دیجیتال نامیده می‌شود و اسکناسی است که به‌صورت دیجیتال با استفاده از فناوری دفتر کل توزیع شده، توسط بانک مرکزی منتشر می‌شود. بر این اساس، امتیاز انتشار ریال دیجیتال در انحصار بانک مرکزی و مبتنی بر پشتوانه‌های قانونی و تعهد مستقیم این نهاد خواهد بود. در طراحی این پول مولفه‌های اقتصادی، کسب‌وکاری و فنی در نظر گرفته شده‌اند که ازجمله آنها می‌توان به میزان انطباق با الزامات اقتصاد دیجیتال، میزان مشابهت با ویژگی‌های اسکناس، سازوکار انتشار توزیع ریال دیجیتال، نوع زیرساخت بلاکچین مورد نیاز، پشتیبانی از قراردادهای هوشمند و میزان گمنامی تراکنش و سطح حریم خصوصی کاربران اشاره کرد.

Twitter
تیک آبی؛ ماهی ۲۰ دلار

اکنون که ایلان ماسک مالک توییتر است، اولین اولتیماتوم خود را به کارمندان داده است: ضرب‌الاجل را برای معرفی تأییدیه پولی در توییتر رعایت کنید یا وسایل خود را جمع کنید و بروید. طبق گفته افرادی که با این موضوع مرتبط هستند و مکاتبات داخلی که توسط Verge دیده شده، دستورالعمل این است کهTwitter Blue ، اشتراک اختیاری 4.99دلاری شرکت که ویژگی‌های اضافی را باز می‌کند، به اشتراک گران‌تری که کاربران را نیز تأیید می‌کند تغییر دهد. توییتر درحال‌حاضر قصد دارد برای اشتراک آبی جدید توییتر 19.199دلار قیمت تعیین کند. براساس طرح فعلی، کاربران تأییدشده 90 روز فرصت دارند تا مشترک شوند یا علامت آبی خود را ازدست‌بدهند. به کارمندانی که روی این پروژه کار می‌کنند، روز یکشنبه گفته شد که برای راه‌اندازی این ویژگی باید مهلت ۷ نوامبر را رعایت کنند وگرنه اخراج خواهند شد.
ماسک در ماه‌های منتهی به خرید خود آشکارا گفته است که می‌خواهد نحوه تأیید حساب‌ها و مدیریت ربات‌ها توسط توییتر را اصلاح کند. او روز یکشنبه در توییتی نوشت: «کل فرآیند راستی‌آزمایی درحال‌حاضر در حال اصلاح است.» کیسی نیوتن از Platformer برای اولین بار گزارش داد که توییتر در حال بررسی هزینه برای تأیید است. سخنگوی توییتر به درخواست برای اظهار نظر در زمان مطبوعات پاسخی نداد.

Xiaom
تعطیلی کسب‌وکار خدمات مالی شیائومی در هند

شیائومی بی‌سروصدا کسب‌وکار خدمات مالی Mi خود را در هند تعطیل کرده است. این تصمیم به‌عنوان بخشی از فعالیت ارزیابی استراتژیک آن و تأکید بیشتر بر خدمات تجاری اصلی در کشور اتخاذ شده است. این شرکت اپلیکیشن‌های Mi Pay و Mi Credit خود را از فروشگاه گوگل‌پلی و فروشگاه اپلیکیشن در هند حذف کرده است. Mi Pay که سال 2019 در هند راه‌اندازی شد، بیش از 20میلیون کاربر در این کشور دارد. این شرکت همچنین اپلیکیشن Mi Credit را معرفی کرد که به مشتریان بین 70 تا 1400دلار با نرخ‌های نسبتا کم بهره وام می‌داد. ظاهرا این برنامه به متن‌ها و گزارش تماس‌های کاربران جهت جست‌وجوی اطلاعات تراکنش‌ها و برخی جزئیات دیگر برای تعیین اعتبار آنها دسترسی داشته و در عرض چند دقیقه از طریق شرکا به آنها وام اعطا کرده است. این شرکت گفته است به‌عنوان بخشی از فعالیت ارزیابی استراتژیک سالانه و به‌عنوان پاسخی به تمرکز بیشتر بر خدمات اصلی تجاری خود، ما خدمات مالی Mi را در مارس 2022 تعطیل کردیم. در یک بازه زمانی کوتاه چهارساله، ما توانستیم هزاران مشتری را به هم متصل کرده و پشتیبانی کنیم. یکی از سخنگویان شیائومی گفت: ما با شرکای خود کار کرده و از مصرف‌کنندگان خود در این فرآیند حمایت می‌کنیم.
ضمیمه کلیک
تیتر خبرها