اغتشاشگرانِ بزرگراه اشرفی‌اصفهانی در دادگاه

اغتشاشگرانِ بزرگراه اشرفی‌اصفهانی در دادگاه

جلسه دادگاه سه نفر دیگر از اغتشاشگران دیروز با حضور قاضی دادگاه عمومی و انقلاب تهران، مستشار دادگاه، اجتهادی نماینده دادستان، متهمان و وکلای آنها در شعبه 29 این دادگاه برگزار شد.

اجتهادی، نماینده دادستان با قرائت متن کیفرخواست، به‌عناوین ارتکابی سه متهم‌ که اول مهر امسال در اغتشاشات تهران شرکت داشتند، اشاره ‌کرد و گفت: «در این پرونده سهند نورمحمدزاده متولد 1375 متهم به محاربه از طریق تخریب و ایجاد حریق در وسایل عمومی برای اخلال در نظم و امنیت ‌کشور و مقابله با حکومت اسلامی، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت ‌کشور و اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی، علی‌هوشمندی فتوت متولد 1361 متهم به فعالیت تبلیغی علیه نظام، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت ‌کشور، اخلال در نظم و آسایش و آرامش عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی و تخریب اموال عمومی و بهداد اسکندرنژاد، متولد 1363 متهم اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت‌ کشور و اخلال در نظم و آسایش و آرامش عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیر‌قانونی هستند.»
وی ادامه داد: «نورمحمدزاده، بزرگراه آیت‌ا...اشرفی اصفهانی را برای مدتی مسدود کرد و عبور و مرور خودروها مختل شد. وی با کندن نرده‌های بزرگراه، آتش زدن سطل زباله و لاستیک باعث انسداد بزرگراه شده بود. هوشمندی فتوت اقدام به تهیه و تحویل پنج حلقه لاستیک خودرو و الکل صنعتی به نورمحمدزاده برای ایجاد حریق در بزرگراه آیت‌ا... اشرفی اصفهانی برای مسدودکردن مسیر خودروهای عبوری‌کرده و با سایر متهمان برای آتش زدن سطل زباله همکاری داشت. او در اقدامی دیگر بنر تبلیغاتی ‌کنار بزرگراه را به آتش‌ کشید و در فضای مجازی علیه نظام فعالیت‌کرد.»نورمحمدزاده در دفاع از خود گفت: «سابقه‌ای ندارم و از کارم پشیمان هستم، من فقط جو زده بودم.»علی هوشمند فتوت متهم دوم نیز‌ گفت: «فقط سه لاستیک آوردم و اتهاماتم را قبول ندارم. من هم جو زده بودم.» اسکندرنژاد هم متهم سوم بود. او در دفاع از خود گفت: «خواهش می‌کنم بنده را عفو کنید. روز حادثه هیجان‌زده و عصبانی بودم.»
پس از اظهارات متهم، قاضی ختم جلسه اول دادگاه را اعلام‌کرد.