فروش داروی گیاهی در عطاری‌ها ممنوع

فروش داروی گیاهی در عطاری‌ها ممنوع

ابراهیم نیک‌سرشت، دبیر اتحادیه صنف عطار، سقط‌فروشان و عمده‌فروشان با این‌که عطاری‌ها مجاز به فروش گیاهان دارویی، یعنی گیاهانی با خاصیت دارویی هستند، تصریح کرد: عطاری اجازه فروش داروی گیاهی را ندارد اما پزشک طب سنتی در کنار مطب خود واحد صنفی تاسیس کرده و داروهای گیاهی تجویز می‌کند و می‌فروشد.

وی افزود: البته بیشتر این واحدها زیرمجموعه اتحادیه نیستند، چراکه واحدهای مجوزدار اجازه دریافت نسخه و فروش دارو را ندارند. اگر واحدی جواز داشته باشد، اتحادیه از آنها بازرسی و در صورت تخلف، با آنها برخورد می‌کند.
دبیر اتحادیه صنف عطار، سقط‌فروشان و عمده‌فروشان کالای دخانی، مواد شوینده و پاک‌کننده تهران با بیان این‌که برخی عطاری‌ها پشت شیشه تبلیغ فروش داروهای چاقی، لاغری و ترک اعتیاد می‌کنند، تصریح کرد: فروش این داروها 
در عطاری‌ها مجاز نیست. اتحادیه در این رابطه اطلاع‌رسانی و در مواردی پروانه متخلفان را باطل می‌کند اما در بخش اجرایی، اجازه اختیار برخورد قهری یا جمع‌آوری این محصولات را ندارد و این موضوع برعهده مراجع ذی‌صلاح است.  وی با بیان این‌که در مواردی حتی شاهد فروش ترامادول و متادون در عطاری‌ها هستیم، تصریح کرد: عطاری‌ها اجازه تجویز دارو هم ندارند و فقط باید محصول مجازی را که مشتری می‌خواهد به آنها بفروشند.

بدون تیتر
مجید جودی، معاون بنیاد مسکن گفت: تسهیلات ۲۰۰میلیون تومانی مسکن روستایی که شهریور به تصویب رسید، دارای شرایطی بود که دریافت وام را مقداری دشوار می‌کرد، بنابراین پیشنهاد تسهیل شروط را به دولت دادیم که هشتم آبان به تصویب رسید و منتظر ابلاغ آن هستیم.

 مهرداد عباد، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران بیان کرد: تا زمانی که نرخ ارز به یک ثبات نرسد، فعالان اقتصادی توان تصمیم‌گیری جدید ندارند و حتی تصمیمات روزمره نیز ممکن نخواهد بود.

 عباس خسروجردی، مدیرکل نظارت فنی بر بیمه‌های غیرزندگی گفت: صاحبان موتورسیکلت و وسایل نقلیه کشاورزی در صورتی از بخشودگی کامل جرایم مربوط به بیمه شخص ثالث بهره‌مند می‌شوند که بیمه‌نامه یک‌ساله بگیرند.

 حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی ضمن اعلام این‌که بلوک ۱۲ درصدی هلدینگ خلیج‌فارس را سه برابر قیمت تابلو در یک رقابت نفس‌گیر به خریدار دارای اهلیت فروختیم و از این مزایده لطمه‌ای به بازار سرمایه وارد نشد، گفت: امسال سازمان خصوصی‌سازی با یک مزایده بلوکی، بدون لطمه‌ به بازار سرمایه، درآمد سال ۱۳۹۹ بورس را برای دولت تامین کرد و سالانه حدود ۲۷ هزار میلیارد تومان دیگر نیز در چهار سال آینده از این مزایده، دولت کسب درآمد خواهد کرد.

 سبحان نظری، دبیر انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی با بیان این‌که راه‌آهن موظف است براساس فرمول اعلامی شورای رقابت نرخ‌گذاری کند، گفت: جایی که بخش خصوصی شریک و رقیب شرکت راه‌آهن است، این شرکت نرخ رشد را پایین‌تر در نظر گرفته اما جایی که انحصار ۱۰۰ درصدی دارد، نرخ را بالاتر درنظر گرفته که باعث می‌شود بخش عمده کیک کوچک سودآوری در بخش حمل‌ونقل ریلی نصیب دولت شود.
​​​​​​​
 شرکت نفت و پالایش ژیجیانگ قراردادی با شرکت آرامکوی سعودی برای خرید ۱/۰۸میلیون تن معادل 7.88میلیون بشکه نفت امضا کرد. در تابستان امسال، شاخص قیمت تولیدکننده بخش برق 192.9بوده که نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) 2.4درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) 10.9درصد و در چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (تورم سالانه) 12 درصد افزایش داشته است.