بدرقه 4شهید مدافع‌امنیت

شکوه حضور مردم مشهد و شیراز در تشییع شهدای‌امنیت

بدرقه 4شهید مدافع‌امنیت

مراسم تشییع پیکر دو شهید مدافع امنیت دانیال رضازاده، حسین زینال‌زاده و شهید مدافع حرم رضا رضوانی، عصر شنبه ۲۸آبان از خیابان قرنی مشهد به سمت حرم مطهر رضوی برگزار شد.

برپایه این خبر، آیین تشییع با سرود ملی جمهوری اسلامی و نوای زیارت عاشورا و ذکر مصیبت اهل بیت(ع) آغاز شد و در مسیر، پیکرهای گلگون‌کفن فرزندان رشید شهر با نوای «حیدر، حیدر» و «لبیک یا‌حسین» از خیابان‌های مشهد‌الرضا عبور کرد. 
 مردم انقلابی مشهد پیکر این سه جوان شهید خود را از چهارراه مجد تا چهارراه میدان بار که اخیرا محل جولان معدود عناصر آشوبگر برای تعطیلی بازار بود، تشییع کردند و پس از عبور از میدان شهدا در حرم مطهر رضوی گرد‌هم آمدند.
در خلال سخنرانی و قرائت دلنوشته همسر شهید دانیال رضا‌زاده نیز مردم در کنار تکبیر، فریاد برآوردند «منافق آشوبگر اعدام باید گردد». شرکت‌کنندگان با شعارهای «لبیک یا حسین»،  «ایران پر از شهیده فتنه جواب نمیده»، «مرگ بر آمریکا‌» و «مرگ بر منافق» خشم و انزجار خود را از همه دشمنان اسلام و نظام اسلامی اعلام می‌کنند. 
همچنین مراسم وداع با پیکر طلبه شهید محمد زارع‌مویدی از شهدای اغتشاشات شیراز روز گذشته در خیابان معالی‌آباد، قتلگاه شهید برگزار شد و شهروندان شیرازی پیکر مطهر این شهید را در فضایی آمیخته با اشک و آه تشییع کردند. شهید محمد زارع‌مویدی براثر پرتاب کوکتل‌مولوتوف به دست اغتشاشگران و اصابت به ناحیه سر دچار مصدومیت و به بیمارستان منتقل شد و با وجود تلاش کادر درمان به شهادت رسید. 
به گزارش جام‌جم، ‌عصر روز پنجشنبه ۲۶آبان در منطقه چهار‌راه عامل و خیابان حر مشهد تعدادی از اراذل و عوامل آشوبگر با تهدید و ارعاب قصد تعطیلی فروشگاه‌ها و مغازه‌های این محل را داشتند که پس از حضور به‌موقع نیروی انتظامی و عوامل حافظ امنیت، اغتشاشگران متفرق شدند اما تعدادی از این عناصر آشوبگر به‌صورت ناگهانی و با چاقو به پنج بسیجی که دورتر از محل درگیری عوامل انتظامی ایستاده بودند، حمله کرده و دو نفر را شهید و سه نفر از آنها را زخمی کردند.